عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
در حاشیه همایش خطبا و وعاظ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی مطرح شد
دشمن سعی می‌کند با محدود کردن انتشار پیام انقلاب اسلامی و پیام مکتب اهل بیت (ع) کار را دچار مشکل کند و ما را از نیل به مفاهیم و معارف اسلام ناب محمدی عقب بیندازد.

عقیق: مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی گفت: استکبارجهانی سعی می‌کند با محدود کردن انتشار پیام انقلاب اسلامی و پیام مکتب اهل‌بیت ما را از رسیدن به معارف و مفاهیم اسلام ناب محمدی، عقب بیندازد.

عقیق- همایش ویژه خطبا و منبری‌های برجسته به همت حجت الاسلام محمدرضا زائری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این همایش و مناسبت در پیش بودن هفته وحدت گفت و گویی با حجت الاسلام زائری داشتیم که در ادامه می خوانید:


*چرا برخی جریاناتی قصد دارند هفته وحدت را به هفته برائت تبدیل کنند؟

به هر حال یک سوء تفاهم‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ گاهی بی‌توجهی به واقعیت‌های اجتماعی، گاهی درک نکردن خطرها و تهدیدها و گاهی هم مسائل حاشیه‌ای دیگر باعث می‌شود این موضوع به خوبی مورد توجه قرار نگیرد.

**هراس استکبار از فراگیری مکتب اهل‌بیت

اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع وحدت ریشه در بنیان شکل‌گیری اساس انقلاب اسلامی دارد که یک هدف‌گیری بین‌المللی، جامع و عام است. شما به اتفاقاتی که امروز در دنیا شاهد وقوع آن هستیم توجه کنید؛ از شهادت عزیزان ما در پاراچنار و یمن تا اتفاقی که در نیجریه می‌افتد. همه این تهدیداتی که نسبت به مکتب اهل‌بیت(ع) انجام می‌شود به روشنی این پیام را مخابره می‌کند که "استکبار جهانی خطر را در فراگیر شدن پیام مکتب اهل‌بیت" دیده و به همین جهت سعی می‌کند با محدود کردن انتشار پیام انقلاب اسلامی و پیام مکتب اهل بیت (ع) کار را دچار مشکل کند و ما را از نیل به مفاهیم و معارف اسلام ناب محمدی عقب بیندازد. حقیقتاً بزرگترین تهدید در این زمینه همین مسئله است.

*هدف شما از برگزاری همایش خطبا و وعاظ چه بود؟

در حقیقت  واعظان و منبری‌ها که تریبون‌های حساس و تأثیرگذار موعظه و خطابه در اختیار دارند را دور هم جمع کردیم تا نسبت به ارتقاء اخلاق و معرفت در هیئت‌ها و جلوگیری از پیشروی دشمن در میدان انحراف‌افکنی و بدعت‌آفرینی هیئت‌ها یک  هم فکری و هم اندیشی داشته باشیم.

**راه‌‎اندازی تشکل فراگیر و جامع منبری‌ها

البته در میان بحث‌های صنفی، موضوع ایجاد یک تشکل فراگیر و جامع نیز مطرح شد تا به تعبیر بهتر از این پس، اقشار منبری‌ ما یک سازماندهی و تشکل مستقل و فعالی داشته باشند. ایجاد این تشکل از چند جهت قابل اتکاست که از مهمترین آن می‌توان به جنبه‌های آموزشی و القاء افکار و اندیشه‌های مناسب سیاسی، بصیرتی و اجتماعی اشاره کرد.

**تمرین برخوردهای عالمانه و تأثیرگذار معرفتی و اخلاقی

در واقع امروز آمدیم برخوردهای عالمانه و تأثیرگذاری‌های معرفتی و اخلاقی را با حضور بزرگان و پیشکسوت‌های این عرصه تمرین کنیم. تمام سعی و تلاش ما در این همایش، رفتار موضوعی و تخصصی بود که به ظنّ دوستان خوشبختانه قدم‌های مناسبی در راستای تحقق این هدف مهم برداشته شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین