عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
با تلاش مترجمان و كارشناسان مركز ترجمه حضرت اميرالمومنين عليه السلام وابسته به آستان علوي يكي از آثار آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء پيرامون تاريخ و مباني تشيع به دو زبان انكليسي و چيني ترجمه و منتشر شد.
عقیق:به گزارش واحد اطلاع رساني آستان علوي مركز ترجمه حضرت اميرالمومنين علي عليه السلام كه يكي از مراكز فرهنگي پژوهشي وابسته به آستان علوي به شمار مي رود در ادامه فعاليتهاي فرهنگي و تحقيقاتي خود كتابي تحت عنوان (أصل الشيعة وأصولها ) (تاريخ و مباني تشيع) اثر آيت الله شيخ محمد حسين كاشف الغطاء از مراجع تقليد برجسته نجف اشرف را به دو زبان انگليسي و چيني ترجمه و منتشر كرد.
حيدر الجمالي مترجم زبان چيني و از كارشناسان مركز ترجمه اميرالمومنين (ع) در اين باره گفت: بنا بر توجيهات توليت محترم آستان كتاب (أصل الشيعة وأصولها) به دو زبان انگليسي و چيني توسط مترجمان اين مركز ترجمه و منتشر شد.
الجمالي در رابطه با اهميت اين كتاب گفت: انگيزه مركز ترجمه از پرداختن به اين كتاب اهميت علمي و تاريخي آن است. اين كتاب كه توسط يكي از مراجع تقليد برجسته تشيع آيت الله محمد حسين كاشف الغطاء (درگذشته 1373ق) نگاشته شده مقارنه قابل توجهي بين مذاهب اسلامي اعمال مي كند و در نتيجه برتري و ويژگي هاي منحصر به فرد مذهب اهل بيت (ع) از اين مقارنه به دست مي آيد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین