عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
با حضور آیت‌الله سبحانی
در همایش «یاوران وقف» که با حضور آیت‌الله سبحانی برگزار شد از «وقف نامه موسسه امام صادق(ع)» که توسط این مرجع تقلید وقف شده است، رونمایی شد.
عقیق:همایش یاوران وقف و افتتاح پروژه‌های عمرانی اوقاف با حضور آیت الله سبحانی در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امورخیریه اوقاف استان قم به تشریح اهداف برگزاری این همایش پرداخت.
پس از وی حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سخنانی به تشریح ابعاد مختلف وقف در عرصه های اندیشه ای و دینی و فرهنگی پرداخت.
وی گفت: خوشبختانه بزرگان دین به خصوص اهل بیت(ع) بزرگترین بانیان وقف در جامعه هستند و امروز مراجع ما نیز همین سنت حسنه را ادامه می دهند.
عابدی گفت: در طول تاریخ انسان‎های پاک نهاد بسیاری وجود داشته‎اند که وقف های جالبی داشته اند که همیشه با مال و مکنت و ملک گره نخورده بود.
وی افزود: از جمله این وافقان می توان به ابن فارض اشاره کرد که آثار فاخر تاریخی هنری خود را به امام حسین(ع) وقف کرد که البته این شخص شیعه هم نبود.
در ادامه این همایش از وقف نامه موسسه امام صادق(ع) که توسط آیت الله سبحانی وقف شده است با حضور این مرجع تقلید رونمایی شد و از واقفان برجسته استان قم از جمله بیوت مراجع عظام تقلید تقدیر شد.
در ادامه آیت الله سبحانی پروژه فرهنگی امامزاده احمد(ع) را افتتاح کرد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین