عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
در شرائط فعلی یکی از مهمترین وظائف حوزه ها، تربیت مبلغه های دینی و مجتهده است و اگر به آن توجه شود و بانوان مجتهده داشته باشیم، قطعا شاهد بسیاری از مشکلات در جامعه نخواهیم بود.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران  به جایگاه علم و عالم در روایت و آیات اشاره  کردند و گفتند: علم نور و حقیقتی قطعی  است و اسلام هم  برای علم آموزی  فرقی  بین مرد و زن نگذاشته  است.

معظم له با تاکید بر اینکه رسانه های مجازی امروز بلای جان  افکار و عقائد جوانان جامعه شده اند و باید فکری برای آن کرد، اظهار داشتند: مبازره با ا فکار و عقاید باطل و انحرافی  به خصوص  درفضای مجازی هیچ فرقی بین مرد و زن ندارد. در طول اسلام شخصیت های زن مجتهده زیاد بوده و در این زمان هم این گونه است و لازم است زنان وارد این عرصه ها شوند و به تبلیغ دین بپردازند.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه تبلیغ زن برای زن و مرد برای مرد تاثیرگذاری دوچندان خواهد داشت گفتند: در شرائط فعلی یکی از مهمترین وظائف حوزه ها، تربیت مبلغه ها دینی و مجتهده است و این امر اگر توجه به  آن شود و مجتهده کامله داشته باشیم، قطعا شاهد این مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

ایشان افزودند: در انقلاب زنانی بوده اند که کارهای بزرگی انجام داده اند و توانسته اند درکنار مردان  نقش آفرینی کنند.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: حوزه باید به فکر تربیت زنان مجتهده باشد؛ و انتظار جامعه هم چیزی غیر از این نیست، لازم است مشکلات دینی زنان به  وسیله  این دسته از  افراد لایق برطرف شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین