عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
جرم ما چیست که همچون دشمنانتان به ما می‌نگرید/ شیعیان ایران بی‌قرار مصائب برادران اهل‌سنت خود هستند
سازمان دارالقرآن در پی ممنوعیت از تلاوت 2 قاری مصری به دلیل سفر به ایران، پیامی خطاب به وزارت اوقاف مصر و الأزهر صادر کرد. در بخشی از آن آمده است: «جرم ما چیست که چنین با شدت عمل و همچون دشمنانتان به ما می‌نگرید».

عقیق:سازمان دارالقرآن‌الکریم جمهوری اسلامی ایران در پی ممنوع‌التلاوت شدن «محمود شحات‌انور» و «یحیی الشرقاوی» دو قاری مطرح مصری به دلیل سفر به ایران، خطاب به وزارت اوقاف مصر و الأزهر پیامی صادر کرد که متن آن در ادامه می‌آید؛

مگر همگی ما امت پیامبر رحمت محمد(ص) نیستیم

برادران الأزهر و وزارت اوقاف مصر، زمانی که ناباورانه خبر ممنوعیت تلاوت قاریان مصری را به جرم سفر به ایران اسلامی از زبان شما شنیدیم؛ متأسف و متأثر شدیم که در مهد تلاوت قرآن بارها آیه شریفه «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» را شنیده‌اید و دقیقا بر خلاف آن عمل می‌کنید.

از آنجا که جرم این قاریان مصری را سفر به ایران انگاشه‌اید خوب است به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

مگر همگی ما امت پیامبر رحمت محمد(ص) نیستیم و کتاب‌مان قرآن نیست؟ یا شما هم تحت تأثیر القائات وهابیت، این وصله ناچسب به اسلام محمدی و بدعت‌گذار در آیین آخرین رسول خداوند، معتقدید که قرآن ما با شما تفاوت دارد؟ اگر اینگونه می‌اندیشید خوب است از قاریانی که امروز مغضوب شما واقع شده‌اند بپرسید که آیا در ایران اسلامی قرآن دیگری غیر از آنچه نزد شما می‌خوانند، یافته و یا تلاوت کرده‌اند؟

جرم ما چیست که چنین با شدت عمل و همچون دشمنانتان به ما می‌نگرید

اگر اینگونه نیست پس جرم ما چیست که چنین با شدت عمل و همچون دشمنانتان به ما می‌نگرید. افسوس و هزاران افسوس، ای کاش به دشمنان واقعی قرآن و جهان اسلام، اینگونه می‌نگریستید.

آن روز که ملت بزرگ مصر به برکت بیداری اسلامی از سلطه حاکمی ظالم رهید و غرق در شعف پیروزی بود، برادران ایرانی شما بر خلاف آمریکا، اسرائیل و عده‌ای که امروز حامیان مالی و تسلیحاتی فتنه‌گران داعش و القاعده هستند‌؛ ندای حمایت و همراهی با انقلاب شما را سر دادند. آیا رفتار دشمنان بیداری اسلامی مردم مصر که از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند؛ مصداق این کلام نورانی قرآن نیست که می‌فرماید «إِن تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِن تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُواْ بِهَا» و با این اوصاف آیا شما در تشخیص دشمن واقعی خود دچار خطا نشده‌اید؟

آیا امروز که گروهی فاسد، غارتگر، سنگ‌دل و سفاک، با نام خلافت اسلامی خون انسان‌های بی‌گناه را در بلاد اسلامی و دیگر کشورها ریخته و چهره‌ای تنفرآور و مشمئزکننده را از آیین سراسر عطوفت اسلام به جهان عرضه می‌کنند؛ وقت آن نیست که به جای قرار گرفتن در مقابل ما و آب ریختن به آسیاب تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام، برادران جهادگرتان را ولو با به کارگیری زبانی مهربانانه، در جبهه مقابله با درندگان تربیت‌شده در سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل یاری و آنها را از وجود تفرقه در امت اسلامی مأیوس کنید؟

آیا اگر با کنار نهادن تعصبات ویرانگر، چنین راهی را برگزینید به راستی به فرامین الهی «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» و «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» عمل نکرده‌اید؟

جرم انگاشتن تلاوت قرآن قاریان مصری در ایران در راستای تلاش‌های مبارک است یا مخرب آنها؟

سال‌ها بزرگانی از علما و عقلای شما و ما در الأزهر و حوزه علمیه قم کوشیدند تا با تقریب نظرات و پررنگ کردن اشتراکات، سودجویان از تفرقه‌ در امت اسلامی را ناکام گذارند؛ اینک به نظر خودتان جرم انگاشتن تلاوت قرآن قاریان مصری در ایران در راستای آن تلاش‌های مبارک است یا مخرب آنها؟

برادران گرامی، نگاه ما ایرانیان پیرو مکتب اهل بیت پیامبر(ع) به شما همان نگاهی است که به برادران اهل سنت فلسطینی داریم و شما را نیز همچون آنان پاره تن خود می‌دانیم.

به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)- او که به حق منادی وحدت مسلمانان در عصر حاضر بود «ما مفتخریم و ملت عزیز سر تا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی، که سراسر از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند را از مقبره‌ها و گورستان‌ها نجات داده و به عنوان بزرگ‌ترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند، نجات دهد».

ما ایرانیان به قول فردوسی، آن شاعر شیرین سخن پارسی، در عمل ثابت کرده‌ایم که «چوعضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» و به وضوح می‌بینید که امروز مردم ایران شیعی، بی‌قرار مصائب برادران اهل سنت خود در فلسطین، سوریه، یمن و دیگر بلاد اسلامی است و از جان و مال خود در راه دفاع از خاک و ناموس امت اسلام دریغ نمی‌کند.

قرآنی که ریسمان مشترک خداوند بین ما و شماست، می‌فرماید «إِنَّ الْکَافِرِینَ کَانُواْ لَکُمْ عَدُوًّا مُّبِینًا» پس بیایید با کمی اندیشه در شناخت دوست از دشمن دچار خطای راهبردی نشویم.

«وَاللّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِکُمْ وَکَفَى بِاللّهِ وَلِیًّا وَکَفَى بِاللّهِ نَصِیرًا».
والسلام علی اخواننا المسلمین


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین