عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران گفت: مسجد مقدس جمكران و عتبه كاظميه در ارائه خدمات فكري، ديني و فرهنگي از تجارب يكديگر بهره‌مند مي‌شوند.
عقیق:حجت‌الاسلام عباس ابراهيمي درباره ديدارش با شيخ عدي حاتم حسن الكاظمي، مسئول شئون فكري و اعلام عتبه كاظميه، افزود: در اين ديدار، هر يك از طرفين به ارائه گزارشي از خدمات فرهنگي مكان‌هاي مقدس مسجد جمكران و حرم كاظمين و لزوم تبادل تجارب و هم‌افزايي در ارائه خدمات فرهنگي جهت عموم زائران با استفاده از ظرفيت‌هاي متقابل پرداختند.

وي اظهار كرد: شيخ عدي حاتم حسن الكاظمي ضمن معرفي برخي خدمات ديني و فرهنگي حرم مطهر كاظمين از جمله فعاليت‌هاي قرآني، سخنراني‌هاي مناسبتي و تكريم و خدمت‌رساني به زائران عتبه كاظمين، آمادگي خود را جهت هم‌افزايي و همكاري و اجراي برنامه‌هاي مشترك و همچنين استفاده از تجارب هر دو مكان مقدس اعلام كرد.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران عنوان كرد: در اين ديدار، مقرر شد كه مسجد مقدس جمكران و عتبه كاظميه در ارائه خدمات فكري، ديني و فرهنگي از تجارب يكديگر بهره‌مند شوند.

ابراهيمي ادامه داد: در اين نشست مقرر شد كه در ايام سالروز امامت امام عصر (عج) در روز 9 ربيع‌الاول، اعتاب مقدس از جمله عتبه كاظميه همراه با مسجد مقدس جمكران، به موضوع انتظار و وظايف منتظران در دوران غيبت توجه ويژه‌اي داشته باشند و در اين رابطه خدمات فرهنگي متعددي به زائران ارائه دهند.

وي با اشاره به اين‌كه «مسجد مقدس جمكران هر سال ميزبان بيش از 20 ميليون زائر است» گفت: معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران، برنامه‌هاي مختلفي در طول سال براي زائرين اين مكان شريف اجرا مي‌كند.

وي با اشاره به بخش‌هاي مختلف اين معاونت، افزود: مديريت مسجد مقام و شبستان‌ها، مديريت تبليغ و ارتباطات، مديريت آموزش و تربيت و همچنين مديريت آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري از جمله بخش‌هاي مختلف معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران است كه هر يك از اين بخش‌ها به ارائه خدمات فرهنگي متعدد مي‌پردازند.

معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران اضافه كرد: فعاليت‌هاي قرآني، سخنراني، كارگاه‌هاي متعدد آموزشي، حلقه‌هاي معرفتي، نشست‌هاي علمي، برگزاري نمايشگاه‌ها در مناسبت‌هاي مختلف، پاسخگويي به سوالات شرعي و اعتقادي، مشاوره، تكريم زائران، فعاليت در حوزه كودكان، ارائه خدمات آموزشي و معرفتي با رويكرد كودكان و نوجوانان از جمله فعاليت‌هاي مسجد مقدس جمكران است.

ابراهيمي تصريح كرد: مسجد مقدس جمكران، آمادگي لازم را براي هم‌افزايي و همكاري با معاونت فرهنگي عتبه كاظميه به ويژه در حوزه انتظار و مهدويت اعلام كرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین