عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری پاسخ داد:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به تشریح چرایی این آیه قرآن پرداخت که انسان در سختی و رنج و محنت در این دنیا آفریده شده است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین میرباقری ، پنج شنبه شب طی سخنانی در مراسم عزاداری پایان ماه صفر هیئت ثارالله قم که در حسینیه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی برگزار شد، با اشاره به این آیه قرآن کریم" لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ کَبَدٍ " اظهار داشت: زندگی انسان در سختی و محدودیت خواست پروردگار به منظور فراهم شدن شرایطی برای رشد و تعالی انسان و دست یابی به کمال حقیقی است.

وی افزود: خدای متعال آیات و نشانه های هدایت خود را برای ما عیان کرده است، اما متاسفانه ما گاهی در غفلت به سر می بریم که همین مساله باعث گمراهی شده است.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: کسی که اهل ذکر و اهل انس باشد همه آیات الهی و صحیفه خدا را درک کرده و به آن ایمان دارد و می داند که حساب و کتابی در کار است و باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: از آن سو اما انسان غافل متوجه خدا و آیات الهی نیست به همین خاطر استکبار می ورزد و طغیان می کند و با غرور و معصیت خود در مسیر ضلالت و تباهی قرار می گیرد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین در ادامه با بیان این که ایمان و تقوا، صبر و استقامت از جمله ویژگی ها و خصایص مومنین می باشد، گفت: رنج های دنیوی طریق و صراطی است که انسان مومن را در مسیر خداوند قرار می دهد و او با خالق خویش معامله می کند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین