عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
حجت الاسلام والمسلمين اكرمي:
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري با بيان اينكه مراسم اربعين امسال بي نظيرترين حادثه تاريخ بود، گفت: خبرنگاران و رسانه هاي مختلف كه از اين مراسم پرشور تصوير تهيه كردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظيري را براي آن نديده اند و چنين شكوهي را تاكنون به ثبت نرسانده اند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين رضا اكرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در جمع پرشور زائران اباعبدالله الحسين عليه السلام در صحن حرم مطهر آن حضرت، واژه اربعين را با تكيه بر آيه 15 سوره احقاف تبيين كرد.
وي در ابتدا با بيان اينكه مراسم اربعين امسال بي نظيرترين حادثه تاريخ از نظر جمعيت و كيفيت بود، گفت: خبرنگاران و رسانه هاي مختلف كه از اين مراسم پرشور تصوير تهيه كردند و در وصف آن قلم زدند، هرگز نظيري را براي آن نديده اند و چنين شكوهي را تاكنون به ثبت نرسانده اند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه زائران از كشورهاي مختلف دنيا با پاي پياده و طي مسافت طولاني براي درك زيارت حضرت سيدالشهدا عليه السلام در ايام اربعين خود را به كربلا رساندند، خاطرنشان كرد: از دولت و ملت عراق كه امنيت اين مراسم را تأمين كردند و پذيراي زائران بودند بايد تشكر كرد.
حجت الاسلام والمسلمين اكرمي در ادامه و در تبيين واژه اربعين با بيان اينكه در تمام قرآن 4 بار واژه اربعين ذكر شده كه دو بار اربعين ليله و دو بار اربعين سنه است، افزود: در قرآن چهل شب و چهل سال را داريم كه مربوط به حضرت موسي عليه السلام است.
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري خاطرنشان كرد: همه كساني كه چهل سال يا چهل سال به بالا دارند بايد به آيه 15 سوره احقاف توجه كنند كه در آن انسانها به احسان به پدر و مادر توصيه شده اند.
وي اظهار داشت: مسأله والدين در قرآن از اهميت بسيار زيادي برخوردار است به طوري كه خداوند در برخي موارد والدين را در كنار خود قرار مي دهد و مي فرمايد كه خدا را عبادت و به پدر و مادر نيكي كنيد و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند كه رضايت خداوند در رضايت پدر و مادر است.
حجت الاسلام والمسلمين اكرمي با بيان اينكه چهل سالگي سن نهايي انسان از نظر معنوي است، گفت: خداوند متعال به فرشتگانش خطاب مي كند كه هر كاري بنده من در سن چهل سالگي انجام داد را بدون كم و كاست ثبت كنيد كه اين امر اهميت اين دوران و توجه بيش از پيش ما به اعمالمان را مي رساند.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین