عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
با پايان يافتن مراسم جهاني پياده روي اربعين در مسيرهاي منتهي به كربلاي معلي عزم ملي مردم ايران موجب بسيج شدن كاروانهاي پياده و حركت به سوي مشهدالرضا شده است .
عقیق: كافي است از هر مسيري كه خودت انتخاب مي كني ازشهر وديارت با وسيله نقليه عازم مشهد شوي و در طول مسير كاروانهاي پياده را ببيني كه با چه شور و شوقي راه به سوي زيارت امام رپوف ُ امام مهربانيها ُ حضرت علي ابن موسي الرضا عليه السلام پيش گرفته اند.
هرچه اين مسيرها به جاده هاي خراسان نزديكتر مي شود تعداد اين رودهاي كوچك زاپران كه به رود بزرگتر مي پيوندند بيشتر مي شود، به گونه اي كه اگربا هليكوپتر از آسمان خراسان نگاهي به جاده ها بيندازي اين تجمعات مردمي را بيشتر مشاهده مي كني.
شركت دركاروان پياده امام رضا شرط و شروط ندارد ُ از كودك سه ساله تا پيرمرد و پيرزن 90 ساله ُ از مادران فرزند در آغوش گرفته تا جانبازان صحنه هاي دفاع مقدس از كاسب و بازاري تا دانش آموز و دانشجو همه به چشم مي خورد. البته تعداد جوانهاو بويژه نسل سومي ها هم زيادند. در مسير راه بافاصله هاي حدود پنج كيلومتر ايستگاههايي براي استقبال و پذيرايي زاپران برپا شده است.
اين ايستگاهها عموما مردمي هستند و تعداد آنها در سطح استانهاي خراسان شمالي جنوبي و رضوي برابر 25 مورد مي باشد.
مردم عاشقانه در اين ايستگاهها و حتي منازل روستايي بين راه به امر خدمت رساني به زاپران پياده مشغولند تا گردوغبار گامهاي آنها را توتياي چشمشان كنند.
‍‍‍















منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین