عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
حجت‌الاسلام عالم زاده نوري مطرح كرد؛
استاد اخلاق حوزه علميه گفت: فرزندان زياد مسأله تربيت را آسان تر مي كند چراكه فرزندان در زندگي خود نيازهاي عاطفي فراواني دارند كه بسياري از اوقات پدر و مادر فرصت رسيدگي به آنها را ندارند؛ ولي اگر تعداد بچه ها بيشتر باشد و به قول معروف «گروه همسالان» شكل گرفت بچه ها به كمك يكديگر بسياري از مشكلات روحي و رواني خود را حل مي كنند.
عقیق: حجت‌الاسلام محمد عالم زاده نوري، استاد سطح عالي حوزه علميه قم، در خصوص جايگاه مهم مسؤوليت پذيري انسان مؤمن و مسلمان اظهار داشت: بر اساس مبناي دين مبين اسلام، دنيا صرفا محلي براي خوشگذراني و عافيت طلبي نيست و برخلاف انديشه غرب كه انسان‌هاي لاابالي و عياش و بي قيد و مسؤوليت را مي پذيرد، در فرهنگ اسلامي انسان با عقل، اراده و اختيار بايد خود را براي مسؤوليت پذيري آماده كند.

ازدواج، امري مقدس
وي افزود: زندگي همان گونه كه يك مزايايي براي انسان دارد، وظايفي را هم بر دوش انسان مي گذارد؛ به عنوان نمونه ازدواج فقط امري براي اطفاي غرائز جنسي و تخليه شهوات حيواني نيست بلكه آن را انشاي صورت انساني ناميده اند و به همين دليل ازدواج در فرهنگ اسلامي، امري بسيار مقدس و مؤكد است هرچند در زندگي غربي ازدواج فقط عملي براي ارضاي شهوات است.
حجت‌الاسلام عالم زاده نوري با اشاره به سه وظيفه اصلي هر فرد در زندگي خود، عنوان داشت: همه به خصوص جوانان ما در مرحله نخست در اولين فرصت بايد ازدواج كنند چرا كه نفس اين كار مقدس است و در مرحله دوم فرزندآوري است و نبايد به تأخير بيفتد و مسأله مهم تر فرزند پروري و تربيت به شيوه اسلامي است.
وي در خصوص شبهه اي كه تعداد بالا فرزند را مانع تربيت صحيح فرزندان مي داند، تأكيد كرد: به عقيده من اتفاقا برعكس است، بلكه تعداد فرزندان زياد امر تربيت را آسان تر مي كند؛ فرزندان در زندگي خود نيازهاي عاطفي فراواني دارند كه در بسياري از اوقات پدر و مادر فرصت رسيدگي به آنها را ندارند؛ ولي اگر تعداد بچه ها بيشتر باشد و به قول معروف «گروه همسالان» شكل گرفت بچه ها به كمك يكديگر بسياري از مشكلات روحي و رواني خود را حل مي كنند.

قدرت پذيرش سختي ها با فرزندان زياد
استاد سطح عالي حوزه علميه قم فايده ديگر فرزندان زياد را قدرت پذيرش سختي ها دانست و ادامه داد: هر كاري اگر به صورت گروهي انجام شود راحت تر به نتيجه مي رسد و سختي هايي هم كه احيانا در طول مسير پيش مي آيد قابل تحمل و شيرين است و خانواده با تعداد فرزندان زياد هم حكم همين گروه چند نفره مستحكم را دارد.
وي ابراز داشت: اين را هم بايد بدانيم اگر خود را در معرض مسؤوليت ها قرار دهيم و كمي هم زحمت بكشيم و به فكر عمل به وظيفه باشيم، بدون شك خداوند بركت آن را مي دهد و به ويژه در خصوص فرزند آوري خداوند هم روزي مادي كه همان امور دنيوي و خورد و خوراك است را تأمين مي كند و هم روزي معنوي فرزند كه همان توفيق در تربيت فررزندان صالح است را مي دهد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین