عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۱
ابوالحسنی؛
یکی از شاگردان آیت الله جعفری تهرانی با اشاره به تواضع این عالم، وی را دارای روحیه‌ای عرفانی توصیف کرد.
عقیق: حجت الاسلام جعفر ابوالحسنی در گفتگویی، به دیدار مرحوم آیت الله سید عبدالله جعفری تهرانی با مقام معظم رهبری در آخرین سفر ایشان به قم اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار با اینکه آیت الله جعفری تهرانی بیمار بودند و کمر درد شدید داشتند نزدیک به 20 دقیقه به عصای خود تکیه داده بودند و محو مقام معظم رهبری بودند و هنگامی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند در بین همه علما حاضر در جلسه دست ایشان را بوسیدند.

وی ادامه داد: در هنگام بازگشت آیت الله جعفری تهرانی به من گفتند: مقام معظم رهبری مردی است که هوای نفس ندارد و تمام پیشرفت‌های کشور در ابعاد گوناگون مرهون اخلاص ایشان است و آبرویی که ایشان برای روحانیت کسب کرده در گذشته سابقه نداشته است.

وی که سالیان طولانی از شاگردان آیت الله جعفری تهرانی بوده است با اشاره به حساسیت این عالم برای کسب آخرین اخبار و وقایع کشور، عنوان کرد: ایشان هر روز به جز صدا و سیما، از من نیز درباره اخبار و وقایع گوشه و کنار کشور سئوال می‌کردند و حتی در وقایعی که در فتنه 88 رخ داد ایشان به دوستان گفتند که برای حفظ نظام قربانی نذر کنند و خود نیز شریک شدند که در یک نوبت 14 و در یک نوبت 18 گوسفند قربانی شد.

وی با تاکید براینکه آیت الله جعفری تهرانی یک روحیه عرفانی به تمام معنا داشت ابراز کرد: ایشان قریب به 70 سال در ایام تعطیلات حوزه در منطقه فشم تهران به تبلیغ دین می پرداختند.

در کاری که تکلیف ندارید وارد نشوید

شاگرد آیت الله جعفری تهرانی با اشاره به ابعاد علمی این عالم ابراز کرد: ایشان در بعد فقهی آنچنان تبحر داشتند که بعد از فوت آیت الله اراکی برخی افراد منتظر بودند که ایشان رساله تدوین کند اما وی در جواب این افراد بیان کردند که آقایان دیگر هستند، و خود وارد عرصه مرجعیت نشدند، چون ایشان عادت نداشتند در کاری که زمین نمانده بود ورود پیدا کنند و همیشه می فرمودند در کاری که تکلیف ندارید وارد نشوید.

وی با اشاره به تواضع آیت الله جعفری تهرانی گفت: ایشان وجوهاتی که مردم فشم به وی پرداخت می‌کردند تا قبل از بیماری، با پای خودشان به دفتر مراجع می‌بردند.

آیت الله جعفری همیشه مراقب رفتار و کلام خود در برخورد با دیگران بود

ابوالحسنی با اشاره به اینکه آیت الله جعفری تهرانی از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بود، بیان کرد: وی تنها شاگرد علامه طباطبایی بود که در تمامی جلسات علامه، چه جلسات دوره‌ای، درس اسفار، تفسیری و جلسات خواص و عرفانی علامه شرکت داشت.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله جعفری تهرانی به تمامی مقامات معنوی که برای یک انسان ممکن است در این عالم پیدا شود رسیده بود بیان داشت: ایشان همیشه مراقب رفتار و کلام خود در برخورد با دیگران بود.

شاگرد آیت الله جعفری ادامه داد: ایشان در برخی مواقع بعد از اتمام سخنرانی‌هایی که در جمع مردم فشم در ایام تبلیغ داشت بعد از اینکه در میان مردم قرار می‌گرفت سراغ بچه‌های کوچک مجلس رفته و آنها را می‌بوسید و می‌گفت اینها معصوم هستند و گناهی ندارند.

وی ادامه داد: وی شخصیتی بود که مرحوم آیت الله پهلوانی تا قبل از بیماری هر روز به منزل آیت الله جعفری تهرانی رفت و آمد داشت و بعد از بیماری آیت الله پهلوانی، این دیدارها تا قبل از فوت ایشان در منزل آیت الله پهلوانی انجام می‌شد.
منبع: خبرگزاری مهــر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین