عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
در آستانه اربعین حضرت سید الشهداء(ع)، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) سیاهپوش شده و زائران و مجاوران در رثای سید و سالار شهیدان به سوگ نشسته اند.
عقیق:به مناسبت اربعین حضرت سید الشهداء(ع)، از سه شنبه تا پنجشنبه (دهم تا دوازدهم آذر ماه 94) حجج اسلام علیرضا حدائق و محمد شریفانی، همزمان با نماز مغرب و عشاء پیرامون واقعه کربلا و فضایل و مناقب حضرت سید الشهداء به ایراد سخن خواهند پرداخت و در ادامه، مداحان اهل بیت حاج کاظم محمدی، سید عباس انجوی و حاج خلیل نگهبان در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مرثیه خوانی و اقامه عزاداری و سینه زنی می پردازند.
برگزاری مراسم سفره صلوات و لاله گردانی خدام، در سوگ اربعین شهدای کربلا از دیگر ویژه برنامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می باشد. در روز اربعین حسینی نیزعزاداری یکپارچه مردم فارس و شیراز با حضور زائران و مجاوران و هیات های مذهبی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.
 بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در صبح روز اربعین در قالب کاروان های پیاده از ده نقطه شهر شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)حرکت نموده و با تجمع در این بارگاه ملکوتی، به سینه زنی و عزاداری می پردازند.
برپایه این گزارش، در روز اربعین حسینی با همکاری شهرداری شیراز، 300 دستگاه اتوبوس شهری، جا به جایی عزاداران را بر عهده دارند و تمهیدات لازم برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم اندیشیده شده است.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین