عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
در جمع زائران حسيني تبيين شد؛
حجت الاسلام والمسلمين شريعتي فلسفه زيارت را تجديد عهد و پيمان با قرآن و اهل بيت عليهم السلام و پيروي از فرمايشات اين بزرگواران تا پايان عمر، خواند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدصدرالدين شريعتي سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر آن حضرت، فلسفه زيارت را تجديد عهد و پيمان با قرآن و اهل بيت عليهم السلام و پيروي از فرمايشات اين بزرگواران تا پايان عمر، خواند.
وي با بيان اينكه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله در پايان عمر شريفشان، به مسلمانان فرمودند كه من اين عالم را ترك مي كنم اما دو يادگار در بين شما مي گذارم كه يكي كتاب خدا و ديگر اهل بيتم هستند، گفت: اين دو جانشينان پيامبر اكرم از هم جدا نمي شوند تا كنار حوض كوثر به آن حضرت محلق شوند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا افزود: پيامبر اكرم فرمودند كه اگر به اين دو تمسك بجوييد هرگز گمراه نخواهيد شد و ما براساس دستور آن حضرت بر خود تكليف مي دانيم كه به قرآن و ولايت متوسل شويم و همه امور معنوي و ديني خود را در سايه قرآن و ولايت انجام دهيم.
وي اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است كه روز قيامت انسان ها به دو گروه تقسيم مي شوند، يك عده كساني هستند كه صورت هايشان سفيد است و در رحمت خدا جاودانه هستند و عده اي ديگر كساني هستند كه صورتهايشان سياه است و به علت كفري كه ورزيده اند از عذاب جهنم بهره مند خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمين شريعتي در تفسير اين آيه شريفه با طرح اين سئوال كه سياه چهرگان و سفيد چهرگان چه كساني هستند، گفت: پيامبر اكرم در روز قيامت در يك عقبه اي مي ايستند و مي فرمايند كه شما با دو يادگار من، قرآن و ولايت، چه كار كرديد كه مردم در عبور از اين عقبه به دو گروه تقسيم مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: سياه چهرگان كه به محضر پيامبر مي رسند، پيامبر از آنها مي پرسند با قرآن و اهل بيت من چه كرديد كه مي گويند به قرآن عمل نكرديم و به مقابله با اهل بيت پرداختيم كه پيامبر از گفتار آنان گريان شده و مي فرمايند كه شما روي رحمت خدا را نخواهيد ديد و اهل جهنم هستيد.
عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي ادامه داد: گروه دوم سفيدچهرگان هستند كه به محضر پيامبر وارد مي شوند و پيامبر مي فرمايند شما با دو يادگار من چه كار كرديد همه مي گويند يا رسول الله تا آنجا كه توان و معرفت و شناخت داشتيم به قرآن عمل كرديم و اگر اشتباه داشتيم توبه و عنابه كرديم تا خدا از ما راضي شود.
وي گفت: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله با سلام به اين گروه كه با جان و مال و همه وجود از اهل بيت عليهم السلام دفاع كرده و به آنها عشق ورزيده اند و نسبت به آنها محبت داشته اند، سلام كرده آنها را به بهشت دعوت مي كند و به اميرمؤمنان كه ساقي نهر كوثر است مي فرمايد اينها را از آب كوثر سيراب كن.
حجت الاسلام والمسلمين شريعتي تصريح كرد: ما آمده ايم در محضر حضرت سيدالشهدا عليه السلام تا از سفيدچهرگان باشيم و روز قيامت كه به محضر پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي رسيم آن حضرت ما را از سفيدچهرگان بدانند و ما را نزد خداوند متعال شفاعت كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین