عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
ترسیم حرم مطهر رضوی در دل میهمانان روشندل و بی‌سرپرست
چقدر سریع حاجتشان را اجابت کردی! مگر نه اینکه همین چند شب پیش در مراسم عزاداری اباعبدا... از تو طلب زیارت اربعین را کرده بودند.
عقیق:چقدر زود حاجت دل‌های روشن آنان به بار نشست! مگر تمنا نکرده بودند تا فرصتی پیش آید تا دل تبرک گرفته از روشنی شان را نه هفت بار، بلکه هفتاد بار میان صحن و سرا تا ضریح منورت را سعی کنند و سپس در عرفات عشق تو نماز زیارت بخوانند.
حالا همه آنان به رسم ادب مقابل باب الجواد حرم مطهرت ایستاده اند و دست بر سینه نهاده‌اند تا با نور دلشان به پنجره فولادت دخیل ببندند و از ضریح آیینه تو صفا بجویند و زمزم حاجت‌هایشان را در سقاخانه بنوشند.
توفیق تشرف نصیبشان شده است تا با دل‌هایی روشن و چشمانی نابینا برای خودشان ترسیم کنند که  حال و هوای حرمت آقا از عشق لطیف تر، از گلبرگ زیباتر و از همه دنیا بزرگ تر است.
می دانند که این تشرف با همه زیارت‌هایی که تاکنون انجام داده‌اند، متفاوت است؛ زیرا زیارت با دعوت آستان قدس رضوی برای نشستن بر سر سفره قبله هشتم همراه شده است.
دلدادگان دیگری از زیارت اربعین نیز دیروز میهمان میهمانسرای حضرت رضا(ع) بودند؛ دختران و پسران یتیم و بی‌سرپرست گلستان علی(ع) هم توفیق تشرف نصیبشان شده بود تا عشق را با دل به دخیل ضریح حرم مطهرش گره بزنند و در آستان آسمان روحانی چون کبوتران حرم پر بزنند.
سجده شکر می‌کردند که روزیشان شده تا در کوچه پس کوچه‌های دل‌های شیفته این بارگاه، قدم گذاشته‌اند، اما خدا می‌داند که وقتی صدای گرم و احساس آتشین آن‌ها را می‌شنیدیم، دلمان می‌لرزید و گاهی هم اشک، دل‌های خسته ما را همراهی می‌کرد.
جوانانی که دل در گرو حرم دوست بسته بودند تا راهگشای زندگی آینده و درخشانشان باشد.
آن‌ها نیز از اینکه مهندس عزیزیان قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و مهندس منبتی معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بنا به دعوتی میزبان آنها شده بودند بسیار خرسند و شادمان بودند و غذای متبرک حضرت را به امید شفای جسم و التیام روحشان با اشتیاق،‌تناول می‌کردند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین