عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
به مناسبت ششمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام فاضل لنکرانی
مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از کسانی بودند که دید باز سیاسی داشته و همواره حامی انقلاب و امام خمینی(ره)بودند و بعد از رحلت امام نیز حامی ولایت و رهبری بودند.

عقیق: آیت الله مرتضی مقتدایی در گفتگویی با اشاره به فرا رسيدن ششمین سالگرد ارتحال مرحوم آيت الله فاضل لنكراني به تبیین شخصیت این مرجع فقید پرداخت و اظهارداشت: این عالم ربانی از بزرگان برجسته حوزه و از مراجع بزرگوار تقلید بودند که عمر پربرکت خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت (ع) نمودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: ایشان از پرورش یافتگان حوزه بوده و در حوزه نیز شاگردان زیادی را تربیت و تحویل جامعه دینی و علمی کشور کردند؛ بسیاری از  اساتیدی که شاگردان ایشان بودند الان در حوزه مشغول تحصیل هستند که برخی در حد اجتهاد می باشند.

وی در خصوص شخصیت علمی این عالم نستوه  گفت:  این عالم ربانی از نظر علمی  دارای درجه بالایی بوده و آثار فاخری را به جامعه علمی و دینی کشور ارائه کردند، کتاب «جامع تفسیر الشریعه»  از جمله این آثار است که در توضیح تحریر الوسیله امام خمینی(ره) مرقوم شده و هم اکنون  در حوزه علمیه  مطرح است و خیلی از درس های حوزه  بر محور آن تدریس می شود .

وی با  اشاره به خدمات اجتماعی این مرجع تقلید ابرازداشت: ایشان اهتمام بسیار خوبی به ساخت مدارس و مراکز دینی داشتند که مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)یکی از این  مراکز فاخر به یادگار مانده و جای آن در حوزه  بسیارخالی بود و امروز به عنوان مرکزی جهت تربیت طلاب و جلساتی که نیاز حوزه است  تبدیل شده است .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: از برکات دیگر این مرجع فقید، حسینیه ایشان است که در زمان حیاتشان مرکز جلسات مهمی بوده و جلسات روضه  و عزای اهل بیت(ع) در آن برقرار بوده و به کانونی برای شیعیان تبدیل شده است و امروز هم این این مسیر بوسیله فرزند این مرجع فقید  اداره می شود.

وی در خصوص شخصیت انقلابی و سیاسی ایشان نیز گفت: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از کسانی بودند که دید باز سیاسی داشته و  همواره حامی انقلاب و امام خمینی(ره)بودند و بعد از رحلت  امام نیز حامی ولایت و  رهبری بودند.

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین