عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
امروز به وقت كشور عراق مصادف است با يازدهم ماه صفر 1437 هجري قمري و تنها 9 روز تا اربعين سيد و سالار شهيدان اباعبدالحسين عليه السلام باقي مانده است.
عقیق:امروز به وقت كشور عراق مصادف است با يازدهم ماه صفر 1437 هجري قمري. در ادامه مطالب روز شمار اشاره كرديم كه در چنين روزهايي از ماه صفر سال 61 كاروان اسيران اهل بيت عليه السلام، وارد شهر شام شده و به مجلس يزيد بردند.
حضرت زينب كبري سلام الله عليها در پاسخ شعر يزيد، خطبه اي ايراد كردند: خدايا! حقّ ما را بستان و از ستمگرانِ بر ما، انتقام بگير و خشمت را بر آن كس كه خون ما را بر زمين ريخت و حاميان ما را كشت فرو فرست.
اى يزيد: به خدا سوگند [با اين جنايت] جز پوست خود را ندريدى و جز گوشت خود را نبريدى و در حقيقت خود را نابود كردى؛ به يقين با حمل بارى كه ـ از ريختن خون فرزندان رسول خدا و هتك حرمت آن حضرت در ارتباط با خاندان و جگر گوشه هايش ـ بر دوش دارى، بر رسول خدا وارد خواهى شد؛ در آن جا خداوند آنان را گرد خواهد آورد و پريشانى آنها را بر طرف خواهد ساخت و داد آنها را خواهد ستاند.
آرى «گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مرده اند، بلكه زندگان جاويدند و نزد پروردگارشان روزى مى خورند». همين بس كه در دادگاهى حاضر شوى كه داورش خداست و رسول خدا معارض تو و جبرئيل گواه و پشتيبان او.
به زودى آن كس كه حكومت را براى تو هموار ساخت و تو را بر گرده مسلمين سوار كرد، خواهد دانست كه چه كيفر بدى نصيب ظالمان خواهد شد و خواهد فهميد كه جايگاه چه كسى بد است و لشكر چه كسى ضعيف تر و ناتوان تر است.

حضرت آيت الله خامنه اي مد ظله العالي
نقش عاشورا در برتري جامعه شيعه
تحقيقاً يكي از مهمترين امتيازات جامعه شيعه بر ديگر جوامع مسلمان، اين است كه جامعه شيعه، برخوردار از خاطره عاشوراست.
اهميت اربعين از كجاست؟ صرف اينكه چهل روز از شهادت شهيد مي گذرد، چه خصوصيتي دارد؟ اربعين خصوصيتش به خاطر اين است كه در اربعين حسيني ياد شهادت حسين زنده شد و اين چيز بسيار مهمي است. شهادت بدون خاطره، بدون ياد، بدون جوشش خون شهيد، اثر خودش را نمي بخشد و اربعين آن روزي است كه بر افراشته شدن پرچم پيام شهادت كربلا در آن روز آغاز شد و روز بازماندگان شهداست.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین