عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
آیت‌الله خسروشاهی:
آیت الله خسروشاهی به همه افرادی که در راه‌پیمایی اربعین شرکت می‌کنند، توصیه کرد: در این مسیر یا حسینی بشوید و برگردید و یا اگر حسینی هستید، حسینی‌تر شوید.
عقیق:صبح روز اول آذر اعضای طرح ملی خادم الحسین (ع) با آیت الله سید ابراهیم خسرو شاهی دیدار کردند. در این دیدار آیت الله خسروشاهی در خصوص پیاده روی روز اربعین اظهار کرد: همانطور که در سفر حج جلساتی برگزار می شود و در آن نحوه طواف و دیگر آداب زیارت حج مطرح می شود، در زیارت اربعین نیز باید افراد منبع و سخنرانان طریقه و اداب زیارت حرم سید الشهدا(ع) را آموزش دهند، سفر کربلا یک تجارت روحی است.

وی با اشاره به این مطلب که همه افرادی که در این راه پیمایی شرکت می کنند باید شبهات دینی خود را مطرح کنند، ادامه داد: در ابتدا باید افراد به این مطلب بنگرند که هدفشان از زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) چیست؟ و در نهایت این افراد کسانی هستند که به موفقیت های بزرگ دست می یابند.

آیت الله خسرو شاهی با ابراز این نکته که امام حسین(ع) به دنیا توجه چندانی نداشت، افزود: ایشان دنیا را جاده ای حساب می کردند و مرگ را اصل سفر و هدف انسان و خلقت می دانستند.

وی ادامه داد: امام حسین می خواستند که از این پل و جاده به آسانی بگذرند تا با کسانی که بهشان عشق می ورزد، وصال پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین(ع) می فرمایند "زندگی دنیا برایم زندگی نیست”. ما با تفکر در این فرمایش امام حسین(ع) متوجه می شویم که راه ایشان یک راه مقدس و بزرگ بوده و ما باید از ایشان پیروی کنیم.

آیت الله خسرو شاهی با ذکر خاطره های از دوران جوانیش، اظهار کرد: در جوانی موفق شدم مادرم را به کربلا ببردم، به آنجا که رسیدیم من مریض شدم و مادرم سرش شکست، وقتی از سفر بازگشتیم نزد استادم رفتم و جریان را برایش تعریف کردم، استادم به من گفت: من اثر این سفر را در تو میبینم.

وی در پایان به همه افرادی که در این راه پیمایی شرکت می کنند، توصیه کرد: در این مسیر یا حسینی بشوید و برگردید و یا اگر حسینی هستید، حسینی تر شوید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین