عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
با بهره برداری از مسیر ویژه صورت می گیرد؛
نیمی از جاده زیارت تا دهم آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
عقیق:معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوي با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با قدس گفت: با توجه به آنکه در محور نیشابور- مشهد و قوچان- مشهد، مسیرهای پرتردد زائران پیاده محسوب می‌شود، همه تلاش‌مان را برای تسریع کار انجام می‌دهیم.
محمدحسن واحدی افزود: هدف ما این است که جاده‌ای برای زائران پیاده در محور نیشابور- مشهد برای 28 صفر آماده‌سازی کنیم تا زائران در امنیت و به دور از تصادفات جاده‌ای به زیارت ثامن الحجج(ع) نایل شوند.
وی طول این جاده را 45 کیلومتر اعلام کرد و گفت: مطالعاتی که توسط راه و شهرسازی انجام شده، 45 کیلومتر پس از قدمگاه طول این جاده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جاده‌ای به عرض 4 متر مفید تا مرحله آسفالت احداث خواهد شد.
واحدی خاطرنشان کرد: 50 میلیارد ریال بودجه برای این جاده تخصیص یافته است که تاکنون قطعه اول این جاده به طول 22 کیلومتر احداث شده و خوشبختانه تا دهم آذرماه طی مراسمی و به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوي اذعان داشت: برای مرحله بعدی 50 میلیارد ریال اعتبار برای احداث 22 کیلومتر باقیمانده این جاده تخصیص یافته است که در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و طی 20 روز آینده کارهای مناقصه راه و شهرسازی انجام می‌شود.
واحدی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال قطعه دوم جاده زیارت به بهره‌برداری برسد.
وی همچنین در ادامه به تعریض جاده چناران- مشهد اشاره کرد و گفت: از بودجه زیارت اعتباری نیز برای تعریض این جاده اختصاص داده شده است تا از هر طرف یک باند اضافه شود.
واحدی اعلام کرد: تاکنون 15 کیلومتر از تعریض این جاده تا مشهد مقدس انجام شده که بقیه عملیات این جاده نیز از بودجه زیارت تخصیص داده می‌شود.
وی مسافت جاده‌های امن برای زائران پیاده مشتاق به زیارت امام رضا(ع) را 40 کیلومتر اعلام کرد و افزود: امیدواریم بزودی این جاده هم برای رفاه حال زائران پیاده به بهره‌برداری برسد.
واحدی در پایان از ایجاد مجتمع خدماتی، رفاهی و تابلوهای متناسب با فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و اذعان داشت: در مسیر جاده زیارت بحث جانمایی ایستگاه‌ها را هم نیز داریم که برنامه ریزی‌های لازم برای احداث آن شده است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین