عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
در جمع زائران حسيني مطرح شد؛
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا به تبيين عوامل زمينه ساز غفلت و گمراهي انسان از نگاه اميرمؤمنان امام علي عليه السلام پرداخت و گفت: عدم تبعيت از اين عوامل تأثيرگذار سبب ايمني انسان مي شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر آن حضرت به تبيين آيه
«يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ» از سوره مباركه فاطر پرداخت.
وي در ادامه با تأكيد بر پرهيز از فريفته شدن به لذات مادي و دنياطلبي به استناد حديثي از اميرمؤمنان امام علي عليه السلام اظهار داشت: آن حضرت در اين حديث مي فرمايند كه هر مؤمني بايد نسبت به پنج عنصر كه زمينه ساز غفلت و سرانجام گمراهي انسان مي شود همواره احساس خطر كند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري، سرمستي از مال و ثروت، فريفته شدن نسبت به مقام و قدرت، تأثيرپذيري از ستايش و چاپلوسي ديگران نسبت به او، تحت تأثير قرار گرفتن از علم و دانش به دست آمده و متأثر شدن و دنباله روي از شهوت و هواي نفس را از عوامل گمراهي انسان براساس حديث امام علي عليه السلام برشمرد.
اين مبلغ بين الملل تصريح كرد: در حقيقت كسي كه از اين عوامل پنجگانه بسيار تأثيرگذار تبعيت نكند و آنها را روش زندگي خود قرار ندهد، دچار غرور نخواهد شد و دنيا بر او اثر سوئي نخواهد گذاشت، در همه حال خود را ايمن كرده و راه خدا را بر هواي نفس و لذت هاي دنيايي ترجيح داده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین