عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
نماينده بعثه رهبري در عراق مطرح كرد؛
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره به تنوع و فراگيري برنامه هاي ستاد فرهنگي و آموزشي اربعين در كربلا، بر برنامه ريزي جامع، كامل و فراگير در اجراي اين برنامه ها تأكيد كرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع مديران موكب هاي زائران ايراني با اشاره به اهميت ارائه فعاليت هاي فرهنگي در ايام اربعين اباعبدالله الحسين عليه السلام، بر برنامه ريزي جامع، كامل و فراگير در اين زمينه تأكيد كرد و از مديران موكب ها خواست كه در اجراي اين برنامه ها با كميته فرهنگي آموزشي اربعين همكاري كنند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر معرفت آفريني و شورافزايي بين زائران، آداب زيارت را از زيارت مهم تر برشمرد و گفت: رسالت فرهنگي بر آن است كه زائران، آداب زيارت را كاملا رعايت كنند و به ميزاني كه آداب زيارت رعايت مي شود اجر و پاداش بيشتر مي گردد.
وي با مهم شمردن مسأله امنيت براي زائران خاطرنشان ساخت: كنترل ورود و خارج زائران بايد با تكريم و اخلاق حسنه و برخورد شايسته صورت پذيرد تا خداي نكرده كسي رنجيده نگردد و وحدت كه مقصود است از بين نرود كه يكي از مهم ترين ارزش هايي كه در بين زائران بايد تبلور يابد، دوستي و محبت بين مردم عراق و ايران و ساير كشورها است كه دشمنان آن را نشانه رفته و دنبال تفرقه افكني هستند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني يادآور شد: برنامه هاي فرهنگي اربعين از سوي كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين در محورهاي برپايي نماز جماعت، آموزش آداب زيارت به زائران با سخنراني كوتاه، اجراي مداحي و توسل به اهل بيت عليهم السلام و پرسش و پاسخ پيرامون مسائل شرعي و شبهات فكري و عقيدتي با حضور مستمر روحاني در هر موكب انجام مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از روايتگري مصور حماسه عاشورا با حضور بيش از 40 راوي، به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي فرهنگي كه در موكب هاي زائران ايراني اجرا مي شود نام برد و گفت: لازم است برنامه هاي فرهنگي در بهترين شرايط اجرا گردد تا سبب تهييج انگيزه شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین