عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
رئيس سازمان حج و زيارت كشور گفت: زيرساخت‌هاي مرزي و امكاناتي براي زائران اربعين در حوزه اسكان و اقامت هم در شهرهاي مرزي و هم در نقطه صفر مرزي در نظر گرفته شده و راه‌هاي مواصلاتي به عراق و روشنايي جاده‌ها نيز انجام شده است.
عقیق:اطلاعي از وضعيت 17 نفر از زائران ايراني فاجعه منا نداريم
سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت با اشاره به آخرين وضعيت مفقودان حادثه منا اظهار داشت: بر اساس آنچه در خبرها آمده تا به اين لحظه هم‌چنان از وضعيت 17 نفر از زائران ايراني فاجعه منا اطلاعي در دست نيست، اما سازمان حج و زيارت و دستگاه ديپلماسي كشور با جديت تمام همه تلاش خود را در راستاي مطالبه به حق جمهوري اسلامي ايران مبني بر پيگيري وضعيت جان‌باختگان اين فاجعه انجام مي‌دهد.
وي افزود: اميدواريم بر اساس DNA كه از مفقودان اين فاجعه به عربستان انتقال داده‌ايم و براساس مصوباتي كه كميته مشترك ايران و عربستان طي جلساتي داشته‌اند، بتوانيم ظرف هفته آينده وضعيت 17 زائر مفقودي ايراني را مشخص كنيم.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور عنوان كرد: در مورد پيگيري‌هاي حقوقي اين فاجعه هم جلسات مختلفي را با حوزه معاونت حقوقي وزارت خارجه بر اساس وظيفه ذاتي كه پيگيري امور حقوقي جان‌باختگان، مفقودين و مصدومين اين فاجعه را به عهده دارد، برگزار شد.
امسال كارهاي بزرگي در ستاد اربعين انجام شده است
اوحدي با اشاره به تمهيدات انجام شده در مورد پياده‌روي اربعين امسال بيان كرد: امسال كارهاي بزرگي در ستاد اربعين انجام شده تا شاهد حضور عاشقان اهل بيت(ع) به ويژه اربعين حسيني و شهداي كربلا باشيم.
وي بيان كرد:هفته گذشته سفري را با وزير كشور به عنوان رئيس ستاد مركزي اربعين به مرزهاي غرب و جنوب كشور داشتيم كه حماسه بزرگي را شاهد بوديم و كارهاي مهمي انجام شده كه توسعه زيرساخت‌هاي مرزي و امكاناتي كه براي زائران در حوزه اسكان و اقامت در نظر گرفته شده هم در شهرهاي مرزي و هم در نقطه صفر مرزي و توسعه راه‌هاي مواصلاتي به عراق و روشنايي جاده‌ها از جمله اين اقدامات است.

در هر مرز بيش از 120 موكب برپا شده است
وي با اشاره به كمك‌هاي مردمي عنوان كرد: در هر مرز بيش از 120 موكب برپا شده كه در يك حركت خودجوش، مردم آنچه را كه داشته‌اند در طبق اخلاص قرار داده تا تقديم قدوم زائران اباعبدالله الحسين(ع) كنند و اميدواريم با تمهيدات انجام شده شاهد يك حضور باشكوه آن هم در شرايط سياسي امروز منطقه و جهان اسلام باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور چند توصيه هم به زائران اربعين حسيني داشت و تصريح كرد: زائران حتما بايد با گذرنامه معتبر به اخذ ويزا اقدام كنند و ما از كنسولگري هاي 4 گانه عراق و 11 دفتر موقت سفارت عراق كه به منظور صدور ويزاي اربعين برپا شده توقع داريم براي ارائه تسهيلات بيشتر به زائران سطح كار خود را افزايش دهند كه زائران از اين سفر معنوي محروم نشوند و همه زائران بتوانند نسبت به دريافت ويزا اقدام كنند و با ويزا در اين پياده‌روي حضور پيدا كنند.
وي ديدار با خانواده‌هاي جان‌باختگان و مفقودان فاجعه منا در سراسر كشور را از توفيقات برشمرد و خاطرنشان كرد: ديدار با خانواده‌هاي جان باختگان فاجعه منا در شهرهاي مختلف كشور و حضور در مراسم چهلم و بزرگداشت آنها به منظور ارج نهادن به مقام آن‌ها توفيقي بزرگ بود كه باتوجه به توصيه مقام معظم رهبري مبني بر زنده نگه داشتن فاجعه منا و يادو خاطره جان باختگان اين فاجعه تلخ انجام مي گيرد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین