عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۴
حجت الاسلام والمسلمين وزيري با اشاره به ضرورت اميدواري به رحمت خدا و عدم اتكاي به ديگران، گفت: امام سجاد عليه السلام مي فرمايند كه همه بايد از مردم و ديگران نااميد بوده و اتكاي حقيقي به خدا كنند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني در حرم مطهر آن حضرت به تبيين آيه «يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ ...» از سوره مباركه كافرون پرداخت.
وي با بيان اينكه خطاب اين آيه از قول حضرت يعقوب عليه السلام است كه به پسران خود گفت كه برويد و يوسف و برادرش را بجوييد و از رحمت خدا، مأيوس مشويد، زيرا تنها كافران از رحمت خدا مأيوس مي شوند، اظهار داشت: اين آيه شريفه بر ضرورت تحصيل اميدواري به رحمت خدا تأكيد دارد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در ادامه با اشاره به روايتي از امام سجاد عليه السلام درباره ضرورت اميدواري به رحمت خداوند متعال و عدم اتكاي به ديگران، افزود: آن حضرت مي فرمايند كه همه بايد از مردم و ديگران نااميد بوده و اتكاي حقيقي به خدا كنند كه در غير اين صورت توانگر نخواهند بود.
وي با بيان اينكه امام سجاد عليه السلام در ادامه اين روايت مي فرمايند كه درخواست از مردم و كمك خواستن از آنان نوعي فقر و تنگدستي است، يادآور شد: البته آن امام همام در ادامه اين روايت نيز تصريح مي كنند كه مبادا انسان مؤمن كاري كند كه به ناچار بعدا از انجام اين كار عذرخواهي كند.
حجت الاسلام والمسلمين وزيري در بيان ادامه حديث گفت: امام چهارم شيعيان مي فرمايند كه نماز را به گونه اي بخوانيد گويا آخرين نماز عمر شما است كه با توجه به اين حديث شريف مي توان گفت كه زيارت نيز اگر اينگونه و با اين حال انجام شود آثار تربيتي عميق تري و ماندگارتري خواهد داشت.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به بخش پاياني اين حديث شريف امام سجاد عليه السلام تصريح كرد: تلاش كنيد امروزتان از ديروز بهتر و فردايتان از امروز پرمحتواتر و كامل تر باشد تا سير تعالي و تكامل را همانگونه كه خدا براي شما خواسته است ادامه دهيد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین