عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
مداحی حاج حسن خلج در هیئت عشاق الحسن (ع)
در بحث ذکر یاد مهم است. این که کلامی لقلقه زبان شد ذکر نیست. ما گاهی اینقدر خدا را فراموش می کنیم که حتی در حد شکوه هم خدا را صدا نمی کنیم. انسان بیمار خدا را مدام یاد می کند. ذکر یاد حضور خداست.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداریدهه اول ماه صفر  با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی و مداحی حاج حسن خلج در هیئت عشاق الحسن (ع) برگزار شد.

_ در روایت شریفی از امام حسن مجتبی (ع) آمده  است که ایشان فرمودند که حرف های ما را بزنید دل مردم زنده می شود. این اثر وضعی است. چون کلام معصوم و ولی مطلق الهی است این اثر را دارد. این کلام تجربی گفته نمی شود و آزمون و خطایی ندارد. کلام یقینی است و کسی می گوید که علم به غیب دارد.

_ از امام باقر(ع) روایت است که می فرماید جمعی از اصحاب از پیامبر می پرسند که ما می ترسیم که دچار نفاق درونی شده باشیم. پیامبر فرمودند که چه شده که این فکر را می کنید. یاران گفتند وفتی که خدمت شما هستیم معنوی می شویم و حالمان دگرگون می شود. شما را می بینیم یاد خدا می افتیم. انگار که ما بهشت و جهنم و آخرت را می بینیم. اما زمانی که به منزل می رویم همه چیز تمام می شود. ما احساس می کنیم که این نفاق درونی ما است. پیامبر فرمودند این ها القائات شیطانی است. شیطان این کار را می کند که شما را وابسته دنیا شوید. به خدا قسم این طور که شما هستید ملائکه با شما دست می دهد. شما زلال هستید و روی آب راه می روید.

_ مؤمن آینه مؤمن است. وجه مشترک ما شیعی بودن و ایمان ما است که باعث شده است که ور هم جمع شویم. وقتی ما دور هم جمع می شویم ایمان به شدت تکثیر می یابد. حال معنوی پیش می آید. اگر این شیء تجلی پیدا کند که اثرش هم بیشتر می شود.

_ در روایت است که امیرالمؤمنین می فرماید ذکری که شما می گویید ذکری است بین دو ذکر یعنی اول ما شما را ذکر و یاد می کنیم. اولین ذکر متعلق به ما است. اول ما به یاد شما می افتیم و بعد شما یاد ما می افتید. بعد از این که شما ما را یاد کردید ما هم دوباره شما را یاد می کنیم. یعنی ذکر شما را دو ذکر ما محافظت می کند.

_ در بحث ذکر یاد مهم است. این که کلامی لقلقه زبان شد ذکر نیست. ما گاهی اینقدر خدا را فراموش می کنیم که حتی در حد شکوه هم خدا را صدا نمی کنیم. انسان بیمار خدا را مدام یاد می کند.  ذکر یاد حضور خداست.

_ اهل بیت مسیر را به انسان نشان می دهند. القائات شیطان زندگی انسان را زیر و رو می کند. همه فکر می کنند  که انسان باید اهل زهد و تقوا و مدام در حال عبادت باشد اما خدا انسانی را دوست دارد که توبه کند. انسان فراموش کار است. اولین کسی که قسم دروغ خورد ابلیس بود که این قسم به ذات خداوند بود.

_ خداوند بهشت خلد را به ما وعده داده است. بهشت خلد بهشت ماندگار است. بهشتی که آدم وارد آن شد بهشت خلد نبود. انسان باید زمین بخورد تا بالا برود. این قوس نزول است که باعث می شود به قوس صعود دست پیدا کنید. قوس صعود از پست ترین جای عالم تا بالاترین جای عالم است و قوس نزول از بالاترین جای عالم به پست ترین جای عالم است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
1
خدا هر دو بزرگوار رو حفظ کنه

حاج حسن آقا هم که کولاک کرد

جلسه بسیار عالی و با اخلاصی بود

اجرشون با کریم اهل بیت ع
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین