عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳
در محضر نهج البلاغه؛
به خدا سوگند! این دنیای شما که به انواع حرام و فساد آلودهش است در دیده من از استخوان خوکی(خنزیری) که در دست بیماری جذامی می باشد، پست تر است.
عقیق: به خدا سوگند! این دنیای شما که به انواع حرام و فساد آلوده است در دیده من از استخوان خوکی(خنزیری) که در دست بیماری جذامی می باشد، پست تر است. حکمت 236 نهج البلاغه
 امام علی (ع) درباره دنیا شناسی و ترک دنیای حرام می فرماید: دنیا خانه آرزوهایی است که زود نابود می شود، و کوچ کردن از وطن حتمی است. دنیا شیرین و خوش منظر است که به سرعت به سوی خواهانش می رود و بیننده را می فریبد. سعی کنید با بهترین زاد و توشه از آن کوچ کنید و بیش از کفاف و نیاز خود از آن نخواهید در زندگی قناعت کنید و بیشتر از آنچه نیاز دارید طلب کنید (نهج البلاغه، دشتی خطبه 45)
گفتنی است کتابی نیز با همین نام "استخوان خوک و دست‌های جذامی" به قلم مصطفی مستور در سال زمستان 1383 منتشر شد. این داستان 83 صفحه ای که به بررسی زندگی انسان هایی در یک آپارتمان می پردازد. که زندگی کاملا مشوش و سرشار از اتفاقات خارج از عرف در زندگی آن ها جریان دارد. نام این کتاب تنها در میانه داستان هنگامی که دزدان در ماشین نشسته اند از رادیو شنیده می شود که گوینده به این قسمت از نهج البلاغه اشاره می کند. حُسن داستان این است که پایانی خوش در خود دارد و تقریبا سرانجام خوبی برای همه عناصر داستان به وقوع می پیوندد. در کل این داستان به نظر می رسد چندان زمینه مناسبی برای آشنایی با این حکمت زیبا از امیر المونین نیست.


منبع:روضه نیوز
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین