عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
حضرت آيت الله صافي متخلق بودن‌ به اخلاق حسيني را از ويژگي‌هاي مهم خادمان اربعين دانست و گفت: همه كساني كه در اين برنامه عظيم توفيق خدمتگزاري دارند بايد ارتباط خودشان با اهل بيت مخصوصاً حضرت سيدالشهداء(ع) را بيشتر كنند.
عقیق: حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار مسؤولان موكب حضرت معصومه(س) با تقدير از همه كساني كه در برنامه بزرگ اربعين خدمت مي كنند، گفت: برنامه اربعين و عزاداري براي سيد و سالار شهيدان حضرت ابي‌عبدالله الحسين(ع) ، برنامه‌اي است كه ما از توصيف و تعريف آن قاصريم؛ هر چه علما كتاب و مقاله بنويسند و دانشمندان و سخنرانان بگويند و سخنراني كنند، باز هم در برابر عظمت اين برنامه‌ها، قلم‌ها و زبان‌ها الكن است.
وي در ادامه با اشاره به عظمت روزافزون برنامه‌هاي عزاداري حضرت امام حسين(ع) افزود: الحمدلله روز به روز بر عظمت اين برنامه‌ها افزوده مي‌شود و هر جا كه دشمنان اراده معارضه با اين برنامه‌ها را داشته باشند، منكوب مي شوند، شما مي‌بينيد كه برنامه پارسال از قبل با عظمت‌تر و ان‌شاء الله برنامه امسال از سال گذشته عظيم‌تر خواهد بود اينها سري دارد كه ما نمي‌توانيم آن را درك كنيم.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از توصيه‌هاي خود به خادمان برنامه‌ي اربعين حسيني اظهار داشت: بدانيد واردشدن به اين راه، كمال سعادت براي انسان بوده و كوچك‌ترين قدم در اين راه، بسيار بزرگ است؛ اين حركت، حركتي الهي است كه در معرض ديد همه جهان است، كساني كه توفيق بزرگ خدمت به اين برنامه را پيدا كرده‌اند، بايد قدر خود را بدانند و به خود ببالند و سعي كنند به احسن وجه در خدمت اين حركت بزرگ الهي باشند.
وي متخلق بودن‌ به اخلاق حسيني را از ويژگي‌هاي مهم خادمان اربعين دانسته و ادامه داد: همه كساني كه در اين برنامه عظيم توفيق خدمتگزاري دارند بايد ارتباط خودشان با اهل بيت مخصوصاً حضرت سيدالشهداء(ع) را بيشتر كنند و معرفت بيشتري نسبت به آن بزرگواران پيدا كنند و سعي كنند متخلق به اخلاق آن حضرت باشند كه هر چه اين جهت بيشتر باشد، اجر و قُرب بيشتري خواهند برد و كاراشن تأثير بيشتري خواهد گذاشت.
اين مرجع تقليد در پايان ديدار، با مسألت توفيق بيشتر جهت برگزاري باشكوه‌تر اين برنامه عظيم ابراز داشت: به هر حال، اين مسأله هر چه بيشتر تعظيم و تكريم شود، اسباب رضايت خاطر امام زمان(عج) بيشتر فراهم مي‌شود؛ «يا ليتني كنت معكم» اي كاش من هم مي‌توانستم همراه شما خدمت كنم و خاك پاي زوار و خادمان حسيني عليه‌السلام باشم، البته همين كه شما را دوست مي‌دارم واقعاً اسباب سعادت حقير است. ان‌شاء الله روز به روز خداوند بر توفيقات شما بيفزايد.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین