عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: پیاده‌روی اربعین بازتاب وحدت شیعیان است که پیام لبیک یا حسین (ع) را به گوش جهانیان می‌رساند.
عقیق:  حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در خود پیام‌های مختلفی دارد و می‌توان به ابعاد مختلف آن پرداخت که پیام اصلی آن پاسخ به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) است که 14 قرن پیش در کربلا طنین‌انداز شد و امروز جمعیت 20 میلیونی با پیاده‌روی که در اربعین انجام می‌دهند به پیام سیدالشهدا(ع) لبیک می‌گویند.
وی افزود: دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) یکی دیگر از پیام‌هاست، یعنی شیعیان برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) از جان خود می‌گذرند تا هیچ تعرضی به این مکتب نشود و در کنار این دفاع و تجمع میلیونی پاسخ به فتنه‌های مذهبی می‌دهند که توسط دشمنان امروز در سراسر جهان علیه شیعیان علم شده است و آنان شیعیان را جماعتی بی‌ریشه و تندرو در جهان می‌شناسانند که باعث خرابی در دنیا ‌شده‌اند و این در حالی ‌است که این اقدامات توسط دشمنان اسلام صورت می‌گیرد.
موسوی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین پیام رسای «شیعه زنده است» را به دنیا مخابره می‌کند و اعلام می‌شود شیعیان جمع قلیلی نیستند بلکه در جای جای دنیا حضور دارند و پیام آزادگی امام حسین (ع) را سر می‌دهند که در همه عرصه‌هایی که دشمن قصد تعرض کردن دارد حضور جدی و پررنگ دارند.
وی یادآور شد: 14 قرن از واقعه کربلا سپری می‌شود، ولی گویی داغ این واقعه هنوز سرد نشده است و هنوز به جوشش خود ادامه می‌هد و مصادیق بارز وعده الهی که "شهدا زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‌خورند" در این پیاده روی محقق می‌شود که پس از گذر چند قرن پیام و ندای امام حسین (ع) هنوز جاریست.
موسوی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی همراه با عزاداری و قرائت دعا و نیایش با متانت یکی دیگر از ابعاد پیاده‌روی در اربعین محسوب می‌شود. دشمنان شیعیان را افراد تندرو و خشن به دیگران معرفی می‌کنند بخصوص این موضوع در تبلیغات رسانه‌هایی که تشیع لندنی را تبلیغ می‌کنند به خوبی مشهود است.
این مسئول افزود: با وجود جمعیت میلیونی که در این تجمع حاضر می‌شوند برقراری امنیت در نقطه نقطه مسیر محسوس است که با همکاری دولت عراق و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که کنترل و هدایت این جمعیت میلیونی پاسخی محکم به آل‌سعود است که با بی‌دقتی دست به جنایت منا زدند و موجب کشته شدن هزاران نفر شدند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین