عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
ضريح جديد امامزادگان بقعه چهل اختران قم در جوار امامزاده موسي مبرقع(ع) در مراسمي معنوي با حضور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور رونمايي شد.
عقیق: اين ضريح كه شكل و ظاهر آن بسيار شبيه به ضريح حرم مطهر حضرت رقيه(س) است با هزينه‌اي بيش از 220 ميليون تومان ساخته شده كه به گفته مدير مركز فرهنگي قرآني آستان مقدس حضرت موسي مبرقع(ع) بيش از نيمي از آن را خيرين و بانيان خيرانديش پرداخت كرده‌اند.
آنگونه كه حجت‌الاسلام «محسن فاطميان» مي‌گويد، اين ضريح پس از گذشت چند سال از برداشتن ضريح قديمي چهل اختران قم به كمك مردم و خيران و همت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان ساخته و نصب شد.
مراسم رسمي رونمايي از اين ضريح با حضور رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور و همچنين مردم و برخي مسئولان استاني در اين امامزاده برگزار شد. همزمان صحن امامزاده با 64 تخته فرش 12 و 6 متري مفروش شد كه براي خريد آن‌ها از كاشان بيش از 45 ميليون تومان هزينه شده است. مدير مركز فرهنگي قرآني آستان مقدس حضرت موسي مبرقع(ع) و چهل اختران به طرح جامع توسعه اين مكان مقدس اشاره كرده و گفت: طرح جامع آستان مقدس در قالب 5 هكتار است كه در دستور كار مسكن و شهرسازي و شهرداري قم قرار دارد تا پس از تملك خانه‌هاي اطراف و تخريب آن‌ها مجموعه‌اي شامل مهمانسرا، سالن‌هاي برگزاري مجالس و پاركينگ ساخته شود.
حجت‌الاسلام فاطميان افزود: اين پروژه چندسالي است كه شروع شده و پس از تامين اعتبار به سرانجام مطلوب مي‌رسد.
حجت‌الاسلام «علي محمدي»، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در اين مراسم با بيان اين كه خداوند متعال را بسيار شاكريم كه در عصر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران افتخار نوكري و خدمتگزاري آستان اهل بيت(ع) و امامزادگان را به ما عنايت كرده است، اظهار داشت: آنچه ضروري است اين كه بكوشيم اين نوكري ما طعم و رنگي خالصانه داشته و تا پايان استمرار يابد تا به عاقبت به خيري ما بينجامد.
وي با اشاره به اين كه اهل بيت(ع) و امامزادگان ما در طول قرن‌ها خون دل خوردند تا اسلام و مكتب به دست ما برسد و ما با قرآن و معارف الهي به خوبي آشنا شويم، گفت: اين دين و مكتب به سادگي به دست ما نرسيده كه به سادگي نسبت به آن خداي ناكرده كم توجه يا بي‌توجه باشيم؛ بلكه خون‌ها خورده شده و سختي‌ها و مرارت‌هاي زيادي پاي آن كشيده شده است.
حجت‌الاسلام محمدي ضمن تقدير از همه مسئولان و خيرين و مردم استان قم در توسعه امامزادگان به ويژه امامزاده واجب التعظيم حضرت موسي مبرقع (ع) و چهل اختران افزود: خدمت به امامزادگان خدمت به قرآن و اهل بيت(ع) است و هر كس قدمي در راه توسعه و آباداني اين اماكن و بقاع متبركه بردارد، نزد پروردگار اجر فراواني خواهد داشت.
حجت‌الاسلام حسيني مقدم مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم نيز با اشاره به عمق عشق و ارادت وصف ناپذير مردم قم در خدمتگزاري به خاندان عصمت و طهارت، ابراز داشت: در سال‌هاي اخير بيش از 13 ميليارد ريال كمك مالي از سوي خيرين و بانيان خير در استان قم در رابطه با امامزادگان و بقاع متبركه جذب و جمع آوري شده است.
وي توفيق خدمتگزاري به اهل بيت(ع) و امامزادگان را بالاترين افتخار دانست و افزود: ما بايد قدر نعمت خدمتگزاري و نوكري در خانه اهل بيت(ع) را بدانيم و بكوشيم كه در راستاي عملي كردن خواسته مقام معظم رهبري، هر چه بيشتر و بهتر امامزادگان و بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي تبديل شوند.



















211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین