عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
محمود حکیمی عنوان کرد
محمود حکیمی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های سلفی طی سال‌های اخیر خواهان فعالیت گسترده‌تر رسانه‌ها در زمینه معرفی اسلام به عنوان دین مهرورزی و محبت شد.
عقیق:  این نویسنده پیشکسوت ادبیات دینی با حضور در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: متأسفانه در دوران ما گروه‌های سلفی که نام اسلام را هم بر خود نهاده‌اند برای جان انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند. در چنین فضایی رسانه‌ها باید بیش از پیش به معرفی اسلام به عنوان دین محبت و مهرورزی تأکید کنند.
نویسنده مجموعه کتاب‌های «قصه‌های محبت» گفت: من به مطبوعات علاقه بسیاری دارم چرا که از سال 1339 در مجله «کیهان بچه‌ها» فعالیت داشتم و تا سال 1343 از داستان‌نویسان این نشریه بودم و پس از آن در چندین نشریه دیگر ضمن ترجمه و تألیف داستان، مقالات متعددی کار کردم. به عنوان مثال در سال 1349 زمانی که مرحوم حجتی کرمانی سردبیر مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» بود من مشترک این نشریه بودم و نامه‌ای به مرحوم حجتی کرمانی نوشتم و از مقاله‌های ارزنده آن نشریه تشکر کردم. آن مرحوم نامه‌ای از قم به تهران فرستاد و از من خواست که به جمع نویسندگان «مکتب اسلام» بپیوندم که من قبول کردم. یعنی از سال 1348 در مجله «مکتب اسلام» مقاله‌نویس بودم. در آن دوره نشریاتی در حوزه علمیه قم منتشر می‌شد که از جمله می‌توان نسل جوان برای جوانان، نسل نو برای نوجوانان و جوانان و پیام شادی برای کودکان و نیز مکتب اسلام و مکتب تشیع برای بزرگسالان را نام برد که من در اغلب شماره‌های آن نشریات مقاله و داستان‌ می‌نوشتم.
این دین‌پژوه یادآور شد: مرحوم شهید مرتضی مطهری از شخصیت‌هایی بودند که پیوسته من را تشویق می‌کردند. پس از انقلاب اسلامی من گذشته از تألیف کتاب‌هایی در زمینه علوم،‌ تعلیم و تربیت و تاریخ، در برخی از نشریات مقاله می‌نوشتم. همکاری با نشریات مختلف موجب آن شد که از بسیاری از مترجمان، مولفان و پژوهشگران درس‌های بسیاری بیاموزم. من عقیده دارم نویسنده‌ای که قلم به دست می‌گیرد باید بداند که نویسنده باید از صداقت، اعتماد و اعتبار کافی برخوردار باشد و هرگز نباید به حیثیت انسانی توهین کند.
محمود حکیمی تأکید کرد: نویسنده پیرو آموزه‌های اسلامی می‌داند که از نظر اسلام، جان انسان‌ها و حیثیت‌ها آن‌ها از ارزش زیادی برخوردار است. آموزه‌های قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و امامان شیعه (ع) نشان می‌دهد که جان انسان‌ها تا چه حد مورد احترام ما مسلمانان است. متأسفانه در دوران ما گروه‌های سلفی که نام اسلام را هم بر خود نهاده‌اند برای جان انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند و هر روز اخبار هولناکی از جنایات تکفیری‌ها و سلفی‌ها در جهان منتشر می‌شود. من عقیده دارم که نویسندگان و پژوهشگران اسلامی بیش از هر زمان دیگری باید از محبت سخن بگویند و این حقیقت را به جهانیان برسانند که دین اسلام، دین محبت و مهرورزی است و گروهی که برای جان انسان‌ها ارزشی قائل نیستند نمی‌توانند و نباید نام اسلام را بر خود بگذارند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین