عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
سخنران بعثه رهبري در كربلا مطرح كرد؛
حجت الاسلام والمسلمين وزيري شرط تحقق توبه واقعي را جبران آن خواند و گفت: بهترين مردم از نگاه پيامبر اكرم كساني هستند كه كاستي هاي خود را به حداقل برسانند و اگر دچار گناه شدند با توبه واقعي و جبران آن از خدا طلب آمرزش كنند.
عقیق:  حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود وزيري از مبلغان بين الملل در جمع پرشور عزاداران سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين عليه السلام در حرم مطهر آن حضرت با اشاره به آيه «كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ ...»، گفت: مسلمانان به واسط امر به معروف و نهي از منكر بهترين امت هايي هستند كه پا به عرصه وجود گذاشته اند.
وي واژه امر به معروف را دعوت به خوبي ها و نيكي ها و نهي از منكر را پرهيز دادن از بدي ها و زشتي ها، تعريف كرد و افزود: پيامبر اكرم فرمودند بهترين افراد امت من كساني هستند كه وقتي كار خوب انجام مي دهند احساس شادي و شعف كرده و خود را براي ادامه دادن به نيكي ها تشويق كنند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا شرط تحقق توبه واقعي را جبران آن خواند و ادامه داد: از آنجا كه زندگي هر انساني توأم با كاستي و كوتاهي است بهترين مردم كساني هستند كه كاستي هاي خود را به حداقل برسانند و اگر دچار گناه شدند با توبه واقعي و جبران آن از خدا طلب آمرزش كنند.
وي تقويت حس شكرگزاري را از ديگر ويژگي هاي امت پيامبر اكرم عنوان كرد و اظهار داشت: در مقابل نعمت هايي كه از سوي خداوند يا مردم دريافت مي كنند سپاسگذار و شاكر باشند.
حجت الاسلام والمسلمين وزيري ابراز كرد: امت مورد نظر پيامبر هنگام پديد آمدن خشم بر خود مسلط شده و خشم خود را فرو برده و از بروز نامتعادلي در رفتار پرهيز مي كنند و در حقيقت از صراط مستقيم و حد اعتدال خارج نشده و همواره بر خشم خود مسلط هستند.
وي با بيان اينكه صبر نردبان تعالي انسان است، گفت: مؤمنان واقعي در مقابله با مشكلات زندگي و سختي هاي گوناگون در ابعاد مختلف اهل صبر، شكيبايي و پايمردي هستند كه خدا در قرآن فرمود كسي به اين درجه از مقام معنوي نمي رسد مگر آنكه از برداري بهره اي داشته باشد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین