عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
مدير اجرايي اعزام زائران به كربلا گفت: بيش از 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس براي حمل حدود 2 ميليون نفر از زائران اربعين حسيني از نقاط مختلف كشور ساماندهي شده است.
عقیق: قاسمعلي صادقي، مدير اجرايي اعزام زائران به كربلا در نشست هماهنگي اعزام زائران استان آذربايجان شرقي به مراسم اربعين حسيني اظهار داشت: بيش از 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس براي حمل حدود 2 ميليون نفر از زائران اربعين حسيني از نقاط مختلف كشور به عراق ساماندهي شده است.
نماينده ويژه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در ستاد اربعين با بيان اين‌كه مشكل انتقال زائران از مهران تا سه راه كوت نيز برطرف و 300 تا 350 دستگاه اتوبوس شركت واحد، زايران را جا به جا خواهند كرد، خاطرنشان كرد: زايران اربعين حسيني كه به تدريج براي زيارت و عزاداري اربعين به كربلا سفر مي كنند براي بازگشت خود برنامه ريزي كنند تا به يك باره موج بازگشت زايران ستاد را دچار مشكل نكند.
صادقي با بيان اين‌كه هيچ سازماني حق حمل مسافر به سمت خاك عراق را بدون هماهنگي ستاد عالي سياست گذاري ندارد، افزود: سال گذشته يك ميليون و 750 هزار ايراني در مراسم اربعين حسيني در كربلا حضور داشتند كه برخي بدون پاسپورت و ويزا بودند.
مدير اجرايي اعزام زائران به كربلا با اشاره به اين‌كه پيش بيني مي شود امسال حدود دو ميليون زاير كه به كربلا سفر خواهند كرد، گفت: از تمامي زائران خواسته شده تا با برنامه ريزي درست سفر اربعين، ستاد را در سرويس دهي مناسب به زائران و اجراي طرح ملي جا به جايي زوار حسيني ياري كنند.
نماينده ويژه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با بيان اين‌كه كرد: حمل و نقل ايمن، روان و اقتصادي مورد تاكيد مسئولان و ستاد عالي سياست گذاري است، تصريح كرد: از هشتم تا هجدهم آذر صدور هرگونه صورت وضعيت دربستي به نقاط ديگر كشور به جز ايلام و خوزستان ممنوع است و هموطنان براي سفرهاي ديگر خود از حالا برنامه ريزي كنند.
وي ظرفيت حمل مسافر براي اربعين حسيني به كربلا را در آذربايجان شرقي 1200 دستگاه اتوبوس و بيش از 1700 دستگاه ميني بوس اعلام كرد و افزود: هزينه رفت سفر زائران از تبريز به مهران 390 هزار ريال است و نظارت دقيق بر كرايه‌هاي دريافتي از مسافران صورت خواهد گرفت.
صادقي در پايان ادامه داد: تا 12 هزار ليتر سهميه عملكردي اتوبوس و ميني بوس ها افزايش يافته و براي تامين سوخت اين سرويس ها تا نقطه صفر مرزي در استان ايلام 2 تا سه جايگاه سوخت وجود دارد تا اتوبوس و ميني بوس ها مشكل سوخت گيري نداشته باشند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین