عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان‌شرقي از آغاز صدور رواديد از روز شنبه براي زائران اربعين حسيني ساكن در شمال‌غرب كشور در تبريز خبر داد.
عقیق:امير روحي‌ملكي ظهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت نام بيش از 23 هزار نفر از زائراني كه قصد سفر به كربلاي معلي در استان آذربايجان‌شرقي براي ايام اربعين حسيني را دارند، اظهار داشت: كار ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زيارت ادامه دارد و زائراني براي شركت در اربعين سرور و سالار حسيني قصد سفر به كربلاي معلي را دارند مي توانند در اين سامانه ثبت كنند.
وي گفت: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته از امروز كارگزاران كنسولگري عراق در تبريز مستقر شدند تا مقدمات كار صدور رواديد را براي زائراني كه از استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل به عراق خواهند كرد را فراهم كنند.
مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان شرقي با تاكيد براينكه در اين مرحله تنها مديران كارگزاران زيارتي به محل حضور كارگزاران كنسولگري عراق در دفتر مركزي كارگزاران مراجعه و اقدامات لازم را انجام مي دهند ، گفت: تمامي امور ثبت نام زائران در دفاتر زيارتي انجام مي شود و متقاضيان براي تكميل مراحل اعزام بايد به همراه گذرنامه و دو قطعه عكس به دفاتر مجاز زيارتي استان مراجعه كنند.
وي گفت: امسال به علت شوق زيارت كربلاي معلي 11 دفتر دركشور براي صدور رواديد به عراق جهت شركت در مراسم اربعين راه اندازي شده است.
مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان‌شرقي افزود: علاوه بر چهار شهر تهران، مشهد، اهواز و كرمانشاه كه كشور عراق در آنجا دفاتر كنسولي دارد، در برخي از شهرها ازجمله تبريز دفاتري براي صدور رواديد براي ايام اربعين ايجاد شده است.
روحي‌ملكي با اشاره به اينكه براساس قوانين كشور عراق دريافت رواديد براي تمام افرادي كه در اربعين حسيني قصد سفر به كربلا را دارند ضروري است، افزود: وزارت كشور عراق مبلغ رواديد گروهي را 30 دلار و فردي را 40 دلار تعيين كرده است.
وي با اشاره به اينكه امسال در اربعين اعزام كارواني نداريم افزود: اعزام ها فقط در قالب گروه هاي 5 يا 10 نفره خواهد بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین