عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني:
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين‌كه اسلام آمريكايي دامي است كه از سوي شيطان بزرگ براي گمراهي و تفرقه بين مسلمانان گسترده شده است، گفت: كليد تفرقه و گمراهي مسلمانان اسلام آمريكايي است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در جمع مديران عامل اتحاديه‌هاي مؤسسات قرآني مردمي كشور از اهل بيت عليهم‌السلام به عنوان مفسران واقعي قرآن نام برد و نتيجه تفسير قرآن بدون عترت را گرفتار شدن به تحريف معنوي آن برشمرد.
وي با بيان اين‌كه قرآن كتاب تربيت انسان است، اما برداشت از قرآن بدون نظر عترت پيامبر گاهي سبب انحراف انسان‌ها شد و در نتيجه انسان‌هايي همانند گروه‌هاي تكفيري و تروريستي بروز مي‌كنند كه از كشتار زنان و كودكان بي‌گناه لذت مي‌برند، افزود: تفسير كننده واقعي قرآن اهل بيت هستند، اگر اهل بيت كنار گذاشته شوند در قرآن تحريف معنوي صورت مي‌گيرد و اين امر بسيار خطرناك است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري ادامه داد: گروه‌هاي تكفيري تروريستي كه در حال جنگ با محبان اهل بيت هستند گرفتار كج‌انديشي و تحجر و دوري از حقيقت قرآن شده‌اند كه كلام خدا را جداي از اهل بيت تفسير مي‌كنند؛ اين افراد همواره در خسران روحي و عذاب اخروي هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: كليد تفرقه بين مسلمانان اسلام آمريكايي است كه اين دام را شيطان بزرگ براي گمراهي مسلمانان گسترده است تا آنان را از اسلام ناب محمدي دور كرده و در دام اسلام آمريكايي و انگليسي قرار دهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه قرآن مأدبه الهي است كه هم به معناي سفره گسترده و هم به معناي ادبستان خدا آمده است تا انسان‌ها را تربيت و هدايت كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق فعاليت‌هاي مؤسسات قرآني را در زمينه ترويج انديشه‌هاي قرآني بسيار ارزشمند و قابل تقدير خواند و گفت: هرچند پس از انقلاب كارهاي ارزشمندي در زمينه ترويج معارف قرآن صورت گرفته است، اما اين كافي نيست و بايد با شدت و سرعت بيشتري فرهنگ قرآن رونق يابد.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با بيان اين‌كه پس از انقلاب اسلامي و به بركت خون شهدا و رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب، قرآن در كشور طنين‌اندز شد، گفت: قرآن كه فاتح دل‌هاي بشريت است و سبب آرامش مي‌شود، توان فتح دلهاي جهانيان را دارد، چون نزول قرآن براي همه اعصار و براي كل بشريت بوده است.
وي با اشاره به روايتي از امام علي(ع) كه فرمودند عمر انسان يك فرصت است، خطاب به فعالان قرآني كشور توصيه كرد كه براي كاري كه انجام مي‌دهند ارزش بسياري قائل شوند و آن را زمينه خودسازي بيشتر و عبادت قرار دهند.
وي فعاليت‌هاي قرآني را از جمله ارزش‌ترين كارها برشمرد و با اشاره به نقش شيطان در دام نهادن براي انسان‌ها به ويژه كساني كه فعاليت‌هاي ارزشمند انجام مي‌دهند، خاطرنشان كرد: شيطان كه دشمن اصلي انسان است در كمين نشسته تا دستاوردهاي معنوي افراد را تخريب كند و ما بايد مراقب باشيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق همچنين نقش قرآن را در زندگي بشر برجسته خواند و با بيان اين‌كه تمام مشكلات بشريت در دوري از قرآن است، اظهار داشت: قرآن ادبستان خدا است كه او را براي رسيدن به معرفت الهي تربيت مي‌كند و به معناي ديگر قرآن سفره گسترده الهي است كه غذاي جان و روح انسان را تهيه مي‌كند و انسان را عروج مي‌بخشد.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین