عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
توصيه اشتري به زائران اربعين حسيني:
اشتري به گيت‌هاي مرزي اشاره كرد و گفت: سال گذشته 18 گيت مرزي در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه مستقر بود كه ما امسال تعداد اين گيت‌ها را به 96 دستگاه افزايش داده‌ايم و تعدادي گيت سيار نيز در روزهاي آتي به مرز اضافه خواهد شد.
عقیق:سردار حسين اشتري در دومين همايش فصلي روسا و مديران پليس راهور ناجا سخنانش را با تشريح برخي از بايدها و نبايدها در پليس راهور آغاز كرد و در ادامه به موضوع قرارگاه اربعين پرداخت و گفت:‌ سال گذشته تجربه خوبي از فعاليت قرارگاه اربعين كسب كرديم كه حتما آنها را به كار خواهيم بست. در سال جاري نيز اين موضوع به نيروي انتظامي واگذار شده كه با تمام توان وظايف محوله به خود را انجام خواهيم داد.
اشتري با بيان اينكه موضوع اربعين از هر جهت براي پليس مهم است خاطر نشان كرد: خدمت به زائران وظيفه مهمي است كه بر دوش ما گذاشته شده و علاوه بر آن تامين نظم و امنيت و اقدامات در حوزه ترافيكي نيز از جمله ديگر وظايف پليس است كه بايد آنرا انجام دهيم. در همين راستا رزمايش قرارگاه اربعين، 10 روز مانده به اربعين در شهرستان مهران انجام خواهد شد.

افزايش گيت‌هاي مرزي اربعين به 96 دستگاه
اشتري به گيت‌هاي مرزي اشاره كرد و گفت: سال گذشته 18 گيت مرزي در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه مستقر بود كه ما امسال تعداد اين گيت‌ها را به 96 دستگاه افزايش داده‌ايم و تعدادي گيت سيار نيز در روزهاي آتي به مرز اضافه خواهد شد.
فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه در هر سه مرز آمادگي براي پذيرش زائران عتبات وجود دارد خاطر نشان كرد:‌ اما بايد از مردم بخواهيم كه در صورت امكان مرز شلمچه را براي سفر به عتبات انتخاب كنند چرا كه اين مرز بهتر از دو مرز ديگر است و در پذيرش پايانه مرزي نيز معطلي زائران كمتر خواهد بود. ضمن اينكه آمادگي كشور عراق در اين مرز نيز بيشتر است.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه خوزستان و ايلام اولويت‌هاي اول پليس در طرح اربعين هستند افزود:‌ استان‌هاي همجوار و استان‌هاي بعدي نيز در اولويت‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

ضرورت پوشش كاروان‌هاي اربعين در سراسر كشور
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه تاكيد كرد:‌ هرجا كه كاروان‌ها حركت مي‌كنند بايد يك همپوشاني از مبدا تا مقصد وجود داشته باشد تا بتوان آنها را كنترل كرد كه در اين زمينه رئيس پليس راهور بايد تدابير لازم را بينديشد.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر ضرورت استفاده از تجهيزات نوين الكترونيكي و سامانه‌هاي هوشمند ترافيكي اظهار كرد: هدف ما كاهش تلفات و تصادفات رانندگي است و انشالله با استفاده از اين ظرفيت‌ها و سامانه‌هاي هوشمند به هدفمان برسيم. استان‌ها نيز بايد بيش از گذشته از ظرفيت‌هاي خود در اين زمينه استفاده كنند.

منبع: ايسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین