عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
مسئول ستاد اربعين گفت: ويزاي عراق براي اربعين امسال 30 دلار تعيين شده كه در تلاش هستيم تا براي رفاه حال زائران، اين مبلغ را به طور مجدد كاهش دهيم.
عقیق:سردار حسين ذوالفقاري، معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور و مسئول ستاد اربعين در برنامه تيتر امشب شبكه خبر اظهار داشت: طي مذاكرات صورت گرفته سركنسولگري ايران در عراق مبلغ رواديد زائران ايراني در مراسم اربعين امسال 10 دلار كاهش يافت.
وي افزود: ويزاي عراق براي اربعين امسال 30 دلار تعيين شده كه در تلاش هستيم تا براي رفاه حال زائران، اين مبلغ را به طور مجدد كاهش دهيم.
مسئول ستاد اربعين با اشاره به اينكه متولي و ميزبان اصلي مراسم اربعين دولت و مردم عراق هستند، گفت: نقش محوري در حوزه هاي امنيت، نقل و انتقال و خدمات دهي به زائران توسط دولت عراق انجام مي گيرد و نهادهاي مختلف ايران از جمله سپاه پاسداران، شهرداري و وزارت امور خارجه به كمك آنها مي روند.
ذوالفقاري ادامه داد: در ستاد اربعين امسال كميته هاي مختلفي تعريف شده كه هر كدام بخشي از فعاليت ها را عهده دار هستند و وظيفه اعزام، اسكان و تغذيه تا نقاط مرزي به صورت متمركز بر عهده سازمان حج و زيارت است.
وي تصريح كرد: دريافت نذورات و مشاركت هاي مردمي توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات انجام مي گيرد و تأمين امنيت زائران اربعين در ايران بر عهده نيروي انتظامي است.
ذوالفقاري با بيان اينكه سازمان هلال احمر مسئول كميته امداد و نجات ستاد اربعين است، گفت: هلال احمر در نظر دارد تا دپوي مواد غذايي، امكانات اسكان و پشتيباني را در نقاط مرزي مهيا كند.
مسئول ستاد اربعين خاطرنشان كرد: بر اساس برآوردها حضور بيش از 2 ميليون زائر در مراسم اربعين 94 را پيش بيني كرده و به زائران توصيه مي كنيم كه همه آنها مرز مهران را براي سفر به كشور عراق انتخاب نكنند.

100 هكتار زمين براي پاركينگ زائران اربعين در نظر گرفته شده است
در ادامه محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام با اشاره به افزايش سطح خدمت دهي به زائران مراسم اربعين امسال گفت: 100 هكتار زمين به منظور پاركينگ براي ماشين هاي سواري در نظر گرفته شده كه هم اكنون 60 هكتار آن به طور كامل آماده است.
وي تصريح كرد: در مرز مهران آمادگي پذيرش و انتقال 3 ميليون زائر اربعين فراهم شده و هم چنين معابر جاده اي از 10 كيلومتر قبل از مهران و 11 كيلومتر تا مرز عراق به صورت چهاربانده وسعت يافته است.
مرواريد يادآور شد: سرويس هاي بهداشتي در نظر گرفته شده در مرز مهران نسبت به سال گذشته ده برابر بيشتر شده‌اند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
خبر برای۳روزپیشه.یه کم به روزباشید.ضمنا مارفتیم فقط مانیفست شده۳۰دلار ولی انفرادی همون۴۳دلاره
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین