عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
حجت الاسلام والمسلمین سرلک:
حجت اسلام والمسلمین سرلک گفت: اگر عبادت با مناجات همراه نشود می تواند حوادث هولناکی مانند کربلا بیافریند.
عقیق:مراسم سوگواری شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) دیروز یکشنبه 17 آبان ماه 94 با حضور عشاق اهل بیت (ع) در دفتر تهران آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک، استاد حوزه در این مراسم با بیان اینکه کل ماجرای کربلا و سوگواری ما به منظور آماده شدن دل و یکسان شدن احساسات برای بهره گیری از فیوضات معنوی اهل بیت (ع) است، گفت: مجالس روضه برای بررسی وظایف ما به عنوان محبین و شیعیان آل الله (ع) است.
وی افزود: ما به دنبال یک سنخیت و هماهنگی به مجالس روضه می آییم و با تمام وجود آرزوی لا لیتنی کنا معک را سر می دهیم.
 استاد حوزه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در سال 61 هجری به شهادت رسیدند اما آموزه های ایشان در تمام زمان ها و مکان ها جاری است (کل یوم عاشورا کل ارض کربلا) ادامه داد: رفتن به مشهد برای مشهدی شدن نیست بلکه برای رضوی شدن و رفتن به کربلا برای کربلایی شدن نیست بلکه برای حسینی شدن است. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات انقلابی و اصلاحی حضرت زین العابدین (ع) پس از حادثه عاشورا خاطرنشان کرد: کربلا نشان داد انسان می تواند اهل نماز و روزه باشد و همزمان در اوج بی رحمی و بی انصافی نیز باشد. در چنین فضایی حضرت سجاد (ع) به عنوان امام وارد میدان شدند و با زبان دعا و مناجات مسیر را عوض کردند به این صورت که به انسان ها نشان دادند برای تعلقات دنیوی آنها در مسیر تعلق به خداوند باشد و اگر چنین شد انسان فرزندش را نیز در راه خدا و ولی او قربانی می کند.
 حجت الاسلام والمسلمین سرلک با تاکید بر اینکه انسان باید بیشترین محبت ها و کشش ها را نسبت به خدا داشته باشد و انسان صرفا با عبادت نمی تواند به خدا برسد بلکه عبادت همراه با مناجات لازم است، گفت: سیدالشهدا (ع) در شب عاشورا از حضرت ابوالفضل می خواهد برود و یک شب از دشمن مهلت بگیرد تا به راز و نیاز با خدا بپردازد. امام سجاد (ع) نیز همین مسیر پدر را ادامه دادند و با زبان مناجات برای اصلاح جامعه تلاش کردند.
 وی با بیان اینکه مظاهر فساد، مواد مخدر، مشروبات الکلی و مانند اینها انس و مناجات انسان را با خدا قطع می کند، افزود: باید سیره حضرت سجاد یعنی مبارزه از طریق نجوا، مناجات و دلدادگی با خدا را رواج داد البته ذکر این نکته لازم است که مناجات صرفا به معنای پهن کردن سجاده و حضور در حسینیه نیست بلکه یک سرباز هنگام پست دادن یا یک خانم هنگام آشپزی نیز می تواند با خدا عاشقانه نجوا و مناجات کند.
 استاد حوزه صحیفه سجادیه امام سجاد را بزرگترین هدیه برای کارگاه انسان سازی دانست و ادامه داد: امام زین العابدین (ع) همانطور که مقام معظم رهبری در کتاب انسان 250 ساله نوشتند مانند سایر ائمه هدی (ع) مبارز و مجاهد بودند و البته سلاح ایشان نیایش، مناجات و بیان مصائب سیدالشهدا و اسارت زینب کبری (س) بود.
 حجت الاسلام والمسلمین سرلک حضور موفق، موثر و سازنده انسان در هر مقام و شغل و جایگاه را ویژگی شیعه اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام سجاد پس از واقعه کربلا ماموریت خود را به بهترین شکل با زبان ادعیه و مناجات انجام دادند. امام خمینی (ره) نیز در عصر ما نزاع حضرت زین العابدین را دوباره در زبان فریاد کردند و مردم ما به ندای ایشان لبیک گفتند. 
وی افزود: باید محبت های انسانی به محبت های الهی گره بخورد و اگر انسان محبت به عزیزانش را با قیامت و قرآن گره بزند آنگاه حاضر به قربانی فرزندش می شود همانطور که سیدالشهدا (ع) بدون هیچ توقفی علی اکبر را به میدان فرستادند.
 وی جوانان را به انس با ادعیه و مناجات دعوت کرد و گفت: دشمن می خواهد چنین انسانی را از ما بگیرد. دشمن عنود ما برای شهروندان خود شبکه های محدودی پخش می کند اما برای شهروندان ایرانی انواع و اقسام برنامه های ضد اخلاقی را پخش می کند. 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین