عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
پيام‌هاي آيت‌الله جوادي آملي به حجاج بيت‌الله الحرام؛
كتاب «منشور معنويت» شامل پيام هاي آيت الله جوادي آملي به حجاج بيت‌الله الحرام از سال 1389 تا 1393 است. اين كتاب در گروه اخلاق و اسرار پژوهشكده حج و زيارت حوزه نمايندگي ولي فقيه در حج وزيارت منتشر شده و در اختيار پژوهشگران و محققان حوزوي و دانشگاه قرار گرفته است.
عقیق: كتاب «منشور معنويت» شامل پيام هاي آيت الله جوادي آملي به حجاج بيت الله الحرام از سال 1389 تا 1393 است. اين كتاب در گروه اخلاق و اسرار پژوهشكده حج و زيارت حوزه نمايندگي ولي فقيه در حج وزيارت منتشر شده و در اختيار پژوهشگران و محققان حوزوي و دانشگاه قرار گرفته است.
دانشوران و عالمان رباني با بهره‌گيري از آموزه‌هاي ديني، كوشيده‌اند در تبيين حج، قدم‌هايي بردارند و جنبه‌هاي گوناگون آن را براي مشتاقان كوي دوست تبيين كنند.
از جمله كارهاي صورت گرفته در اين عرصه، پيام‌هاي حضرت آيت‌الله جوادي آملي به كنگره جهاني حج و حج‌گزاران است كه با نگاهي ژرف و لطيف، به دقايق اين عبادت مي‌پردازند و دل‌هاي تشنه اسرار حج را سيراب مي‌سازند.
آقاي حسن اردشير لاجيمي در اين كتاب با عنوان «منشور معنويت» به جمع‌آوري و تحقيق پيام‌هاي حضرت آيت‌الله جوادي آملي از سال 1389 تا 1393ه‍ .ش به كنگره حج پرداخته است.
همچنين جملات و اصطلاحاتي كه به جهت صبغه عرفاني براي عموم حج‌گزاران و علاقه‌مندان به اسرار حج، نياز به توضيح داشته است، توسط محقق با استفاده از آثار حضرت آيت‌الله جوادي آملي و ديگر متون عرفاني، توضيح و تفسيري براي آنها آمده است.
كتاب «منشور معنويت» كه به كوشش حسن اردشير لاجيمي در گروه اخلاق پژوهشكده حج و زيارت تهيه شده در آبان ماه 1394 توسط نشر مشعر در 144 صفحه و در قطع پالتويي منتشر شده است.
در مقدمه اين اثر آمده است:«حقيقت هر كسي را عقايد، اخلاق و اعمال او مي‌سازد. حج، انسان ساز است و اگر كسي حاجي راستين نبود، انسان واقعي نيست. ديگر دستورات ديني نيز اين چنين هستند؛ نماز، روزه، و عبادت‌هاي ديگر، انسان سازند و اگر كسي به حقيقت نماز و سر روزه، حج و غيره راه نيافت، از انسانيت سهميي ندارد. چنين فردي صورتش صورت انسان است، ولي سيرتش سيرت حيوان. حج سري دارد كه سريره انسان با سر حج هماهنگ است و ساخته مي‌شود. اگر چه بسياري از آنهايي كه حج مي‌گزارند، بنا به فرمايش امام باقر(عليه‌السلام)، سيرتشان سيرت حيوان است، اما دوستداران اهل بيت بايد خوشحال و مسرور باشند كه به بركت ولايت، از اين شر و خطري كه ابي بصير ديده است، مصون هستند.پس خوشا به حال آن حاجياني كه به بركت نعمت ولايت توانسته‌اند به اسرار حج برشند و حجي تام تمام را كه همانا حج اكبر است، به جاي آورند.»
علاقه‌مندان براي تهيه اين كتاب مي‌توانند به دفاتر نمايندگي موسسه فرهنگي و هنري مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت مراجعه كنند يا با شماره تلفن 6512003 با پيش شماره 021 يا 37838400 با پيش شماره 025 تماس بگيرند.

براي دريافت فايل اينترنتي اين كتاب اينجا كليك كنيد.

گفتني است، تاكنون متن كامل حدود يكهزار عنوان كتاب حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با فرمت هاي گوناگون از سوي كتابخانه تخصصي پايگاه اطلاع رساني حج به نشانيib.hajj.irمنتشر شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین