عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
آیت الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تفرقه افکنی بین امت مسلمان را حرکت در جهت جنگ با آرمان های الهی و نبوی دانست.
عقیق:دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع «امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها و بررسی بحران‌های کنونی جهان اسلام»، عصر امروز با حضور فرهیختگان کشورهای اسلامی در پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: خداوند همه ما مسلمانان را با پیوندهای دینی گره زده و این پیوند در کتاب آسمانی و بیان پیامبر(صلی الله علیه و آله) و بزرگان دین بیان شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بیان فرمودند که همه مسلمانان برادر هستند و این پیوند برادری را بین مسلمانان ایجاد نموده و ما را به اصلاح بین برادران تشویق و ترغیب کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: نکته بعدی که خداوند ما را به آن امر کرده، این است که مطیع خدا و رسول او بوده و در این مسیر تنها طاعت الهی و رسول خدا را داشته و دشمن دشمنان خدا و رسول او باشیم.

وی افزود: اگر اختلافی بین ما وجود داشته باشد، مثل آنچه در تاریخ مشاهده کرده ایم، تنها بهره بردار آن، دشمنان ما خواهند بود و امروز نیز صهیونیسم به شدت به دنبال تشدید و بهره برداری از این مسأله است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: خداوند ما را به بازگشت به ارزش های الهی و اسلامی سوق می‌دهد، زیرا این بازگشت به عزت اسلامی که در پناه اطاعت از خدا ایجاد شده، ما را از هر بیگانه‌ای بی نیاز کرده و جمع مسلمین را متحدتر خواهد نمود.

وی ادامه داد: خداوند منافقینی که مؤمنین را به جان هم می اندازند را در قرآن کریم تهدید کرده و قطعاً ذلت و خاری برای آنها خواهد ماند؛ لذا هیچ کسی حق ندارد صفوف امت اسلامی و عزت این جامعه اسلامی را بر هم بزند و ما را به جان هم بیاندازد که جان هم را بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: خداوند به مؤمنین وعده داده اگر از خداوند و رسول او تبعیت کنند، آنها را رستگار می کند، ولی باید در این راه همیشه خدا و رسول و وحدت اسلامی را در نظر داشته باشند و به خاطر همین مکتب، با خودخواهی های شخصی و فرقه ای صفوف ایمانی را به هم نریزند.

وی گفت: پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از فعالیت های وحدت گرایانه اسلامی بسیار پیشنهاد خوبی است که باید در این گونه مجالس بررسی شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین