عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب:
رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اسلام دین رحمت و رافت است و وظیفه علما است که چهره اسلام را جهانی سازی کرده تا مسلمانان از مشکلات رهایی یابند.
عقیق:آیت الله تسخیری در دومین همایش علمی «امت واحده اسلامی؛ چالش ها و راه کارهای بحران کنونی جهان اسلام» که با حضور اندیشمندان سه کشور ایران، هند و موریتانی در پژوهشگاه مطالعات  تقریبی وابسته به  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم برگزار می‌شود، ضمن خیر مقدم به اندیشمندان هند و موریتانی اظهارداشت: جامعه اسلامی برای اتحاد نیازمند به برگزاری این گونه هم اندیشی ها است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به وضع موجود جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: فقر، گرسنگی، توطئه ها و تبلیغات دشمنان، اسلام هراسی و همچنین اتهاماتی که غرب به مسلمانان مانند تروریسم و خشونت می زند از جمله مشکلاتی است که جامعه اسلامی با آنها مواجهه است و باید علمای مذاهب مختلف، تلاش نمایند تا از اینگونه تبلیغات سوء دشمن خلاصی یابند.

آیت الله تسخیری اظهار داشت: ما مبتلا به مشکلات در جامعه اسلامی مانند فتنه تکفیری ها نیز هستیم که باید همه آنها را به دقت بررسی و مطالعه کنیم و راه های نجات از آن را همانطور که اسلام و قرآن بیان کرده به دست آوریم تا از این مشکلات رهایی یابیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: اسلام دین رحمت و رافت است و وظیفه علما این است که چهره اسلام را جهانی سازی کرده تا امت اسلامی از  بدی و تلخی‌های امروزه که با آن دست به گریان است، رهایی یابد.

وی با بیان این که  حضرت علی(ع) ما را دعوت به مراجعه به قرآن و دعوت به نظم دهی در همه امور می نمایند، ادامه داد: قرآن می تواند به ما درس و تجربه هایی دهد که پیامبر اسلام (ص)نیز آن درس ها  راتجریه نموده اند که  می تواند این تجربه ها، امت اسلام را نیز نجات دهد مثل جنگ بدر و احزاب که قرآن در آنها درسهایی را به عنوان عبرت برای ما نقل کرده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در سوره آل عمران، ده ها آیه برای درس آموزی و عبرت گیری از جنگ احد که در آن هم مسلمانان به وضعیت بد و تلخی مبتلا شده بودند بیان شده است.

آیت الله تسخیری خاطر نشان ساخت: معتقدم که وضعیت کنونی جامعه اسلامی شبیه وضعیت مسلمانان بعد از جنگ احد است و درس هایی که سوره آل عمران در این راستا به ما می دهد به اعلان جهانی است که وقتی فتنه ها شدید شد، سست نشوید و نگران نباشید، یعنی شرایط ناگوار را به فرصت تبدیل کنید تا از این حالات و گرفتاری ها نجات یابیم.

وی افزود: راه نجات امت اسلامی  این است که علمای امت، چون وارثان پیامبران، به واجبات خود عمل نموده و بیدار ساختن جامعه به واسطه اسلام امروز نیاز ضروری همه است تا نقشه های دشمن را روشن نمایند.

آیت الله تسخیری گفت: امروزه با وحدت اسلامی، می توان این فرصت ها را خلق کرد و اگر اراده یکی شدن نمایم خداوند نیز یاری گر ما خواهدبود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین