عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
همايش «پدافندغيرعامل وتهديدهاي شيميايي» با حضور اعضاي ستاد مديريت بحران، معاونان و خدام آستان قدس رضوي در مركز نمايشگاه ها و همايش هاي حرم مطهر برگزار شد
عقیق: آقاي حسين باقري عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله در اين همايش معنا و مفهوم پدافند غيرعامل را مصون ماندن كشورها از بلاياي طبيعي و غيرطبيعي عنوان كرد و گفت: متاسفانه امروزه تهديدهاي نظامي و امنيتي جزو اولين تهديدها در كشورها به حساب مي آيند.
وي ادامه داد: با وقوع جنگ در يك كشور دشمن زيرساخت هاي آن را هدف قرار مي دهد تا علاوه بر وارد كردن فشارهاي رواني و ترس، اقتصاد آن كشور را نيز نابود كند.
وي تهديدها را به دو نوع انساني و طبيعي تقسيم كرد و گفت: تهديدهاي انسان ساز پويا است. از اين رو بايد با شناسايي تخصصي تهديدها، مبنا قرار گرفتن ادبيات علمي آن حوزه و انتقال مفاهيم پايه اي را به عنوان يك اصل كليدي مورد بررسي قرار دهيم
آقاي باقري پدافند غير عامل عمومي، سايبري، زيستي، پرتويي، شيميايي، فني، اقتصادي و مردم محور را از مهم ترين پدافندها دانست و گفت: امروزه جنگ افزارهاي هسته اي به دليل دسترسي آسان و ارزان بودن بالاترين ميزان تخريب ها را دارند.
وي افزود: براي نخستين بار آلماني ها در سال 1915 از سلاح هاي شيميايي استفاده كردند كه بيش از 5 هزار نفركشته شدند و متاسفانه از آن دوران تا كنون اين مواد شيميايي در جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بقية الله به برگزاري مانور در حرم مطهر رضوي اشاره كرد و گفت: به دليل وجود زائران زياد در اين آستان مقدس بايد آموزش هاي لازم به افراد داده شود، همچنين مانورها و شبيه سازي هايي براي پيشگيري از بحران انجام شود.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین