عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ايام عاشورا، در ده برنامه زنده براي صداوسيما شركت كرد. اين برنامه ها بر فراز بام يكي از هتل هاي همجوار با آستان مقدس امام حسين عليه السلام در كربلا ضبط شد و گنبد طلايي بارگاه حسيني، جلوه ويژه اي به اين برنامه داده بود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ايام عاشورا، در ده برنامه زنده براي شبكه دو و برخي شبكه هاي استاني شركت كرد.
اين برنامه ها بر فراز بام يكي از هتل هاي همجوار با آستان مقدس امام حسين عليه السلام در كربلا ضبط شد و گنبد طلايي بارگاه حسيني، جلوه ويژه اي به اين برنامه داده بود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در آخرين برنامه گفت: نهضت امام حسين دو چهره دارد؛ يكي خون و شهادت و ديگري پيام و رسالت. كه در قسمت اول امام حسين عليه السلام با شهادتش انقلاب را ايجاد نمود و بخش دوم يعني انتقال پيام عاشورا را حضرت زينب سلام الله عليها، مديريت بحران كرد و از همه ظرفيت ها براي انتقال پيام عاشورا استفاده نمود به طوري كه چهره كريه يزيديان را معرفي و هدف امام را تبيين كرد و جلوي تحريف تاريخ را گرفت.
وي با بيان اينكه رسالت حضرت زينب، بسيار خطير و سنگين بود گفت: ايشان همچنين نقش ويژه اي در مراقبت از ولي زمانش يعني امام سجاد عليه السلام داشت از جمله در مجلس ابن زياد كه ميخواست امام را بكشد و حضرت زينب مانع شد.
نماينده بعثه در عراق يادآور شد: حضرت زينب مفسر قران بود و از اين رو هرجا سر بريده قران ميخواند، آن آيه را تفسير مي كرد و مردم را بيدار مي نمود. در واقع همان جمله معروف كه كربلا در كربلا مي ماند اگر زينب نبود.
وي حركت حضرت زينب سلام الله عليها در آن دوران و هم اينك احياي عزاداري ها و زيارت سيدالشهداء را رمز ماندگاري قيام عاشورا برشمرد و بيان داشت:‌ حكمت ذكر ثواب بالا براي زيارت سيدالشهداء همين است كه احياي زيارت، موجب ماندگاري اين قيام مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني خاطر نشان كرد: حضرت زينب هم از جهت عقلانيت استفاده كرد هم احساسات، با وجود سختي ها، مانند پدرش حضرت علي كوبنده و با صلابت سخنراني مي كرد و در واقع حضرت زينب، زمينه قيام هاي بعد از عاشورا را فراهم كرد زيرا ماهيت استكباري يزيديان را مشخص و وجدان هاي خفته را بيدار و امام را معرفي كرد. در حقيقت، جواب آنهايي كه ميگفتند چرا امام حسين زن و فرزندش را به همراه برد، بعد از شهادت معلوم شد گه اگر اينها نبودند، قيام حسيني را محو مي كردند و اهل بيت امام حسين بودند كه دست به افشاگري زد و قيام عاشورا را ماندگار كردند.
وي با تاكيد بر اينكه حضرت زينب، الگوي تمام عيار براي زنان مسلمان است گفت: در دوران جنگ تحميلي، زنان ايراني از حضرت زينب سلام الله عليها الگو گرفتند و در ساير عرصه هاي اجتماعي نيز همينگونه است و اساسا انقلاب اسلامي ايران برگرفته از نهضت عاشوراست.










211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین