عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
نخستین روز از آیین‌های عاشورایی و تعزیه دهه دوم محرم شب گذشته با استقبال جمع کثیری از سوگواران حسینی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
عقیق: نخستین روز از آیین‌های عاشورایی و تعزیه دهه دوم محرم با استقبال جمع کثیری از سوگواران حسینی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. این آیین روی سکوی مقابل تئاتر شهر برپا شده است که دیدگاه گستره وسیعی از میدان و فضای باز چهارراه ولیعصر را داراست.

اولین برنامه اجرای «سنج و دمام» از استان بوشهر بود که با همراهی مردم به حرکت در آمد و پس از یک دور در این محوطه ادامه آیین «سنج و دمام» روی سکوی اجرای تعزیه برگزار شد تا تمامی جمعیت حاضر در محوطه بهترین دید را داشته باشند.

اجرای گهواره گردانی، سینه زنی و شروه خوانی  با نظم بسیار در ادامه به اجرا در آمدند که با سینه زنی شرکت‌کنندگان همراه شد. بخش پایانی این مراسم به اجرای تعزیه حضرت مسلم (ع) اختصاص داشت که با حضور بهترین تعزیه‌خوانان استان تهران و مرکزی زیر نظر دکتر علاالدین قاسمی به اجرا در آمد. حضور جمعی از هنرمندان و صاحب‌نظران تعزیه و آیین های عاشورایی، نمایش‌های آیینی و سنتی به همراه دانشجویان هنرهای نمایشی از نکات بازر این مراسم بود.مدیر کل هنرهای نمایشی و جمعی از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی که بانی این مراسم پرشور حسینی محسوب می‌شوند همراه با مردم و دیگر هنرمندان در این آیین سوگواری حضور داشتند.

مراسم تعزیه‌خوانی و آیین های عاشورایی دهه دوم محرم به مدت سه روز، تا پنجشنبه هفت آبان ماه جاری ساعت 17:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد و عموم علاقه‌مندان به آیین‌های نمایشی می‌توانند از اجرای برنامه‌های متنوع بهره برند که توسط هنرمندان نمایش‌های آیینی خوزستان، بوشهر، مرکزی و تهران اجرا می‌شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین