عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
مداح افغانستانی:
محمد اسحاق احدی قاری، حافظ کل قرآن و یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) است.احدی از زمان قدرت گرفتن طالبان به ایران مهاجرت کرده و شهر یزد را برای سکونتش انتخاب کرده است. او حسن دانش قاری ایرانی قربانی فاجعه منا را بخوبی می‌شناسد.
عقیق:محمد اسحاق احدی قاری، حافظ کل قرآن و یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) است. او اصالتا افغانستانی است و برنامه‌های مختلفی در شهر خودش کابل اجرا کرده است. 

احدی از زمان قدرت گرفتن طالبان به ایران مهاجرت کرده و شهر یزد را برای سکونتش انتخاب کرده است. از همان ابتدا همراه سایر هم‌وطن‌هایش جلسات قرآن را در یزد برقرار می‌کند. به بهانه این جلسات ارتباط خوبی میان قاریان ایرانی و افغانستانی در یزد برقرار می‌شود. این قاری افغانستانی، حسن دانش را بخوبی می‌شناسد. دانش یکی از قاریان ایرانی بود که در فاجعه منا بشهادت رسید. احدی درباره اعلام خبر شهادت حسن دانش می‌گوید: «حسن دانش به دعوت مردم کابل، در افغانستان نیز تلاوت‌های ماندگاری داشته است. فاجعه منا و شهادت دانش، قلب مردم کابل را بدرد آورد.»

احدی در این گفتگو تاکید کرد: در مجالس امام حسین(علیه السلام) تفکیک ملت‌ها معنا ندارد چون حسین(علیه السلام) برای یک کشور خاص و یا حتی برای یک دین خاص نیست، او یک شخصیت جهانی است چراکه خودش می‌فرماید «اگر دین ندارید، آزاده باشید»، پس حضرت حسین(علیه السلام) رهبر آزادگان جهان است. آمریکا دائما برنامه ریزی می‌کند که ایران را از سایر ملت‌ها جدا کند. امروز هرچه از پیام حسین(علیه السلام) دور شویم، پیرو دشمنان و آمریکا شده‌ایم.

این مداح اهل بیت گفت: هرچه عشقمان به حسین(علیه السلام) بیشتر شود، دل‌هایمان بهم نزدیک‌تر می‌شود چون محور و هدف، امام حسین(علیه السلام) است. با عشق و تبعیت از این خاندان مطهر، دلهای ما بهم نزدیک می‌شود. عشق تنها کافی نیست و تبعیت هم مهم است؛ باید در عمل شیعه واقعی باشیم. تنها راه اتحاد مسلمانان جهان تبعیت از معصومین(علیهم السلام) است.

فیلم نوحه خوانی این مداح اهل بیت(علیهم السلام) را ببینید:


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین