عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
در شب تاسوعای حسینی؛
حاج میثم مطیعی در شب تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره) در مداحی عربی به بیان مصائب اباعبدالله(ع) و اوضاع این روزهای سرزمین های اشغالی و قبله اول مسلمانان پرداخت.
عقیق:از آن زمان که استاد شهید مرتضی مطهری در عاشورای سال ۱۳۴۸ گفت: «اگر حسين بن‌ علی بود می‌گفت اگر می‌خواهی برای من عزاداری كنی، برای من سينه و زنجير بزنی، شعار امروز تو بايد فلسطين باشد. شمر امروز موشه دايان است . شمر هزار و سيصد سال پيش مرد، شمر امروز را بشناس. امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تكان می‌خورد.» تا امروز که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «ما در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نمی‌کنیم و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده‌ایم و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‌دانیم.» مبارزه برای آزاد سازی قبله اول مسلمانان همواره دغدغه ای برای بسیاری از مسلمین بوده است. نگاه کوته بینانه عده ای و اقدامات اشتباه جمعی دیگر هم مانع نشده تا این مسئله از اولویت خارج شود. بدون شک باید از اهداف و پیام های قیام عاشورا بطور جدی بهره گرفت و نشان داد که اقدام تاریخ ساز اباعبدالله، برای همه دوران ها راه گشاست و با بهره از آن می توان مسیر درست را تشخیص داده و بر مشکلات فائق آمد. در این میان مشابه سازی حوادث جاری جهان اسلام با اتفاقات آن روزگار اهمیتی صد چندان می یابد.
در همین راستا حاج میثم مطیعی  در شب تاسوعای حسینی در محضر حضرت آیت الله خامنه ای در مداحی زیبای عربی به فلسطین و اوضاع این روزهای آن پرداخت. اقدامی که با توجه به اجرای آن در حضور عالی ترین مقامات سیاسی و مذهبی انقلاب اسلامی آنهم در مهم ترین مناسبت مذهبی برای شیعیان، بسیار قابل توجه و حاوی پیام ارزیابی می شود. شعر عربی این مداحی را، که مطیعی در هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) بار دیگر آنرا خواند، احمد الحجیری سروده است.

احمد حسن الحجیری شاعر جوان بحرینی در سروده جدیدش به مصائب امام حسین(ع) پس از شهادت ابوالفضل عباس(ع) اشاره می کند و در بخشی از آن می نویسد: مِن بَعْدِكَ اشْتَعَلَتْ ...رُوحي و ما سَكَنَت ( بعد از تو روحم پر از غم و غصه شد و آرام نگرفت) در بند دوم این شعر، شاعر گریزی به حوادث این روزهای فلسطین اشغالی می زند: إنَّ حربَنا/ في الطَّريقِ من جديد(جنگ ما - با صهیونیست ها- دوباره در راه است) حجیری با اشاره به نظر رهبر انقلاب مجهز شدن کرانه باختری به سلاح را تنها راه حل پایان اشغالگری می داند و تاکید می کند که القُدسُ رايتُنا ...الوَحْدَةُ تَرْفَعُها (قدس پرچم ماست که وحدت آن را بر خواهد افراشت). شاعر بحرینی همچنین تاکید ویژه ای بر از نهر تا بحر بودن مرزهای فلسطین کرده است.

- برای مشاهده و دریافت متن شعر و فایل صوتی مداحی عربی (کلیک)  کنید.

- برای مشاهده و دریافت فایل تصویری مراسم بیت مقام معظم رهبری با کیفیت خوب (از اینجا) و با کیفیت متوسط (از اینجا) کلیک کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین