عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
استاد فاطمی نیا در شب عاشورا:
آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید حوزه و دانشگاه و منبری‌های برجسته تهران در شب عاشورای حسینی تعبیر جالبی از اینکه امام حسین (ع) با یزید بیعت نکرد، بیان کرد. او دست ندادن امام حسین(ع) با یزید را به عنوان شرط بقای اسلام دانست.
عقیق:آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید حوزه و دانشگاه و منبری‌های برجسته تهران شب گذشته در شب عاشورای حسینی تعبیر جالبی از بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید بیان کرد. او گفت: شما فرض کنید به زمان حیات امام حسین (ع) رفته اید. اگر کسی که شراب می خورد، سگ بازی و میمون بازی می کند، کارش نشستن در حوض شراب است، وحی و پیغمبر را تکذیب می‌کند و نماز را مسخره می‌کند را حاکم امورات مسلمین ببینید. لحظه ای فکر کنید که کسی چون امام حسین (ع) که نورچشم حضرت رسول (ص) است با چنین کسی دست می داد، آیا از اسلام پیامبر (ص) چیزی باقی می‌ماند. در اهمیت قیام امام حسین (ع) نمی‌خواهد این قدر کتاب بنویسیم و حرف بزنیم. امام حسین (ع) فرمودند که من با چنین کسی بیعت نمی‌کنم.

وی با اشاره به جریان بیعت گرفتن حاکم مدینه از امام حسین (ع) برای یزید گفت: معاویه مرده بود و می‌خواستند از امام (ع) برای یزید بیعت بگیرند. 18 نفر از جوانان بنی هاشم در بیرون دارالاماره مسلح ایستاده بودند. مروان پلید در آن جلسه حضور داشت و گفت یا باید بیعت کنی یا گردنت را می زنیم. امام (ع) به سمت مروان رفت و می‌خواست او را به جهنم بفرستد تا اینکه با واسطه گری، او را نجات دادند. این مروان پلید، از زبان دیگری وارد شد و به امام(ع) گفت: ما می‌خواهیم شما با این بیعت، آقایی کنید وخیر شما را می خواهیم که می‌گوییم بیایید بیعت کنید. ولی حضرت حسین (ع) فرمودند: من اگر بیعت کنم، فاتحه اسلام خوانده می‌شود.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین