عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
صدای دلنشین وملکوتی وحنجره ای توانا وخستگی ناپذیر از ویژگی های بارز میرفخرالدین عاقا بود. وی اهل تسنن و دارای مذهب حنفی بود اما ارادت زاید الوصفش به خاندان رسول گرامی اسلام به حدی بود که در مراسم تشییعش در سال 1385 در مزار شریف هزاران نفر با روضه حضرت علی اکبر(ع) گریستند.

عقیق: ارادت اهل سنت به خاندان عصمت و طهارت به خصوص حضرت سید الشهدا(ع) از دیر باز مشهور بوده است. اهل تسنن افغانستان نیز از جمله این ارداتمندان اهل بیت(ع) هستند.

میرفخرالدین عاقا از نعت خوان های مشهور افغان بود که در جوانى نعت خوانى را آغاز نموده بود و در این راه ، از استاد مشهور موسیقى قوالى کشور حاجى غلام حسین ( پدر استاد سرآهنگ ) نعت خوانى را آموخته بود.

صدای دلنشین وملکوتی وحنجره ای توانا وخستگی ناپذیر  از ویژگی های بارز میرفخرالدین عاقا بود. وی اهل تسنن و دارای مذهب حنفی بود اما ارادت زاید الوصفش به خاندان رسول گرامی اسلام به حدی بود که  در مراسم تشییعش در سال 1385 در مزار شریف هزاران نفر با روضه حضرت علی اکبر(ع) گریستند.

 یکی از صوت های شنیدنی به جای مانده از وی ترکیب بند زیبای محتشم کاشانی است که میرفخرالدین عاقا با نوای دل نشین و سوزناک خود آن را خوانده است.

 دریافت


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین