عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق تاكيد كرد: امام حسين روز عاشورا، تمام زيبايي ها و صفات كمال را به منصه ظهور رسانيد و در طرف مقابل نيز، يزيديان، تمام زشتي ها و پليدي ها را به نمايش گذاشتند و ما اگر ميخواهيم رنگ حسين(ع) داشته باشيم، بايد جوانمردي، ظلم ستيزي، توجه به نماز اول وقت و امر به معروف و نهي از منكر را تقويت كنيم.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان كه به زيارت عتبات مشرف شده بودند، به مهمترين دستاوردهاي سفر زيارتي كربلا اشاره و تصريح كرد‌:‌ اين روزها مردم جهان اعم از شيعه و سني و حتي غيرمسلمان به امام حسين عليه السلام ابراز علاقه مي كنند اما مهمتر از همه اينها، رنگ حسيني گرفتن است.
وي يادآور شد: در اين دنيا همه چيز را با رنگ مي بينيم كه رنگهاي جسماني اند اما رنگ الهي و معنوي هم داريم. قرآن كريم، تعبير "صبغة الله" را به كار برده است يعني رنگ خدايي و هر آنچه در مسير الهي است به خود بگيريم؛ در حقيقت همه صفات كمال و جمال خدا، رنگ الهي است. انساني هم كه ميخواهد خدايي بشود بايد اين رنگها را داشته باشد. اگر واقعه عاشورا تا به امروز مانده و تا قيامت ميماند براي اين است كه نهضت حسيني، رنگ خدايي دارد.....
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني دانشجويان را به تامل در وقايع عاشورا فراخواند و گفت:‌ تفكر كنيد كه چرا بعد از صدور دستور حمله در عصر تاسوعا، امام حسين عليه السلام، مهلت خواست؟‌
وي افزود: در تاريخ آمده است كه امام حسين خواست به تلاوت قران و نماز و نيايش بپردازد. و البته رموز ديگري هم دارد؛ اگر شب جنگ مي شد هيچ شاهدي نمي توانست شهادت دهد. مردي از نامردي مشخص نمي شد. شما مي بينيد كه در جريان عاشورا، در رجزخواني ها، هدف و مقصد بيان شده و دال بر اين است كه امام حسين و يارانش به دنبال پيام رساني براي يك جريان و يك فرهنگ مقدسند كه در طول تاريخ نقش آفريني كرده و خواهد كرد.
نماينده بعثه رهبري در عراق تاكيد كرد: امام حسين روز عاشورا، تمام زيبايي ها و صفات كمال را به منصه ظهور رسانيد و در طرف مقابل نيز، يزيديان، تمام زشتي ها و پليدي ها را به نمايش گذاشتند و ما اگر ميخواهيم رنگ حسين(ع) داشته باشيم، بايد جوانمردي، ظلم ستيزي، توجه به نماز اول وقت و امر به معروف و نهي از منكر را تقويت كنيم.
وي با بيان اينكه نهضت امام حسين(ع)، حركتي بزرگ براي هدايت بشر در طول تاريخ است گفت: از همين رو، رساندن پيام عاشورا و حركتي كه حضرت زينب(س) انجام داد از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و اين حركت عاشورايي از سوي شاگردان اين مكتب ادامه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني گفت: ‌يكي از شاگردان مكتب امام حسين، امام خميني است كه با تكيه بر فرهنگ عاشورايي، انقلاب عظيم اسلامي در ايران را رهبري كرد؛ انقلابي كه دوست و دشمن را به اعجاب واداشت و اين نهضت اسلامي با قدرت به حركت خود ادامه خواهد داد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین