عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
استاد حوزه علميه مشهد گفت: ائمه عليهم السلام در دعاها و زيارات، جواهر حكمت الهي را به ما القا فرموده اند و حاوي مضامين عالي اخلاقي و اعتقادي است؛ به عنوان نمونه زيارت جامعه كبيره، يكدوره امام شناسي است و آشنا كردن زايران با اين زيارت، تاثير بسيار بالايي دارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن خزاعي استاد حوزه علميه مشهد در نشست روحانيون و مداحان كاروان هاي زيارتي كه در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد گفت:‌ از زماني كه نظام اسلامي در كشور اهل بيت روي كار آمد، فرهنگ ديني و سفرهاي زيارتي رونق گرفت و اينها مرهون خون شهدا و اخلاص مسئولان است و بايد از اين فرصت براي توسعه امور فرهنگي و تقويت اخلاق اسلامي در جامعه بهره بگيريم.
وي توجه به ادعيه ماثوره در سفرهاي زيارتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت:‌ ائمه عليهم السلام در اين دعاها، جواهر حكمت الهي را به ما القا فرموده اند و حاوي مضامين عالي اخلاقي و اعتقادي است؛ به عنوان نمونه زيارت جامعه كبيره، يكدوره امام شناسي است و آشنا كردن زايران با اين زيارت، تاثير بسيار بالايي دارد.
حجت الاسلام خزاعي خاطر نشان كرد: مرحوم محدث قمي كوشش فراواني در جمع آوري زيارت هاي مستند داشته و گاهي برخي فرازهاي اين ادعيه و زيارات، ناظر به رويدادهاي مهم تاريخي است كه بيانگر كرامات اهل بيت عليهم السلام است و بي ترديد توضيح و تبيين اين فرازها به معرفت افزايي زايران كمك ميكند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خدمتگذاري به زايران اباعبدالله را توفيقي الهي دانست و بيان داشت: مراقب باشيم تا به واسطه توفيقاتي كه نصيبمان مي شود، دچار عُجب و خودپسندي نشويم. اين سفرها لطف و عنايت خدا بوده و بايد هميشه در مقام بندگي، سر به زير باشيم.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین