عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت:‌‌در زندگي هر فردي، گاهي نسيم جانبخش و حيات بخش مي وزد كه بايد به جاي فرصت سوزي، از آن بهره بگيريم.
عقیق:نشست هم انديشي كاركنان بعثه كربلا  برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ابتداي اين نشست، خلوص در كارها و پرهيز از غفلت را مورد تاكيد قرار داد و ابراز داشت:‌ هر زمان و مكان كه فيوضات الهي بيشتر مي شود، شيطان هم سعي مي كند كه غفلت را بر انسان غالب كند؛ البته غفلت، مراتبي دارد و هر كس به نحوي ممكن است دچار اين آسيب شود.
وي خاطر نشان كرد: ‌در زندگي هر فردي، گاهي نسيم جانبخش و حيات بخش مي وزد كه بايد به جاي فرصت سوزي، از آن بهره بگيريم. حضور در جوار اباعبدالله، فرصت هاي فراواني را پيش روي ما قرار مي دهد كه لازم است نسبت به استفاده از آن هوشمندي به خرج دهيم زيرا هميشه در جوار اباعبدالله نيستيم و ممكن است اين توفيق از ما سلب شود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تمركز فعاليت هاي بر تحول روحي و معرفتي در زاير را ضروري خواند و اظهار داشت: ملاك كار ما، زاير است و هر كس در مسئوليتي كه دارد بايد به دنبال خدمات رساني به زايران باشد. به عنوان مثال، يك سخنران مانند طبيب است و بايد در سخنان خود، نسخه اي بپيچد كه براي زايران كارگشا باشد.
وي نظم در كارها، ارائه گزارش و رعايت مقررات را از بايسته هاي كار فرهنگي دانست و گفت: علاوه بر مسئوليت شخصي، به دليل انتساب به يك نهاد، مسئوليت بزرگتري نيز بر دوش ماست و با اخلاق و رفتار كريمانه مي توانيم زينتي براي خود و نهاد مربوطه باشيم.
لازم به ذكر است برگزاري موكب امام رضا عليه السلام به عنوان دسته عزاداري زايران ايراني در كربلاي معلا از محورهاي اين نشست بود. قرار است زايران ايراني در شبهاي پاياني دهه نخست محرم، در قالب موكب امام رضا به عزاداري منسجم در كربلاي معلا بپردازند.
طبق سنوت گذشته، زايران ايراني پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت عباس عليه السلام، وارد بين الحرمين شده و در نهايت در حرم حضرت سيدالشهداء عليه السلام به سوكواري مي پردازند.
در اين نشست نيز با تاكيد بر بسيج تمام نيروها و امكانات براي برگزاري هرچه باشكوهتر اين مراسم، تدابير لازم براي هماهنگي بين نيروها اتخاذ شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین