عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
سوگند به آن كه جانم در دست (قدرت) اوست، او در بهشت است، و دوستدارانش در بهشتند و دوستداران دوستدارانش نيز در بهشتند.
عقیق: امام حسین (ع) نه تنها نزد پیامبر (ص)، ائمه (ع) و شیعه و حتی پیروان دیگر ادیان و مکاتب جایگاه و شانی ویژه دارند بلکه نزد خدای متعال نیز شانیت ایشان خاص و ممتاز است.
پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «هر كس كه دوست دارد به محبوبترين فرد روى زمين در نزد اهل آسمان نگاه كند به حسين بنگرد.»
در الأمالى للصدوق ـ به نقل از حذيفة بن يمان آمده که: پيامبر صلى الله عليه و آله را ديدم كه دست حسين بن على عليهما السلام را گرفته است و مى فرمايد: «اى مردم! اين حسين بن على است، او را بشناسيد. سوگند به آن كه جانم در دست (قدرت) اوست، او در بهشت است، و دوستدارانش در بهشتند و دوستداران دوستدارانش نيز در بهشتند.»
امام حسين (ع) خود می فرمایند: «بر رسول خدا صلى الله عليه و آله وارد شدم. ابن ابى كعب در خدمت ايشان بود. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به من فرمودند: «خوش آمدى اى ابا عبد اللّه، اى زيور آسمان ها و زمين ها!» اُبىّ به پيامبر (ص) عرض كرد: «اى رسول خدا! چگونه ممكن است كسى غير از شما زيور آسمان ها و زمين ها باشد؟! پيامبر (ص) فرمودند: «اى ابىّ ! سوگند به آن كسى كه بحق مرا به پيامبرى برانگيخت، مقام و منزلت حسين بن على در آسمان، بالاتر از منزلت او در زمين است. در سمت راست عرش خداوند عزّ و جلّ نوشته شده است: [حسين] چراغ هدايت و كشتى نجات و امامى سستى ناپذير، با عزّت، افتخارآفرين، راهنما، و ذخيره[اى گرانبها] است.»
ایشان همچنین در بخشى از سخنانشان در روز عاشورا فرمودند: «هان! اين حرام زاده پسر حرام زاده مرا ميان دو چيز مخيّر كرده است: ميان شمشير و تن دادن به خوارى و هيهات كه ما تن به ذلّت و خوارى دهيم. خدا و رسول او و مؤمنان و دامن هاى پاك و مطهّر[ى كه ما در آن پرورش يافته ايم] و دل هاى غيرتمند و جان هاى بزرگ منش ، اين را بر ما نمى پذيرند كه فرمانبرى از فرومايگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجيح دهيم.»
امام حسين (ع) در بخش ديگرى از سخنانشان در روز عاشورا فرمودند: «به خدا سوگند، نه دست ذلّت و خوارى به شما مى دهم و نه چونان بردگان مى گريزم.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین