عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
دبیر مجمع ستایشگران اهل بیت (ع)‌
آریانی گفت: اشعار عاشورایی باید با مضامین اجتماعی ترکیب شوند و صرفا به ایجاد شور و احساسات در مخاطب بسنده نشود.
عقیق:قاسم آریانی، دبیر مجمع ستایشگران اهل بیت علیهم السلام در گفت‌ و گویی با بیان اینکه باید از دوره بیانِ سوگ شهادت و مصایب حضرت سیدالشهدا علیه السلام در قالب شور گذر کرد، گفت: مجمع ستایشگران اهل بیت (ع) از اردیبهشت‌ماه 94، از شاعری خواست، ابیاتش را با محتوا و مضامین اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر، احترام به والدین، مبارزه با ستم، جلوگیری از تبعیض و ... همراه کند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید چنین اشعاری را در مجالس بخوانند و ترویج کنند، ادامه داد: طی شش ماه اخیر، سرودن چنین اشعاری آغاز شد و اکنون مجموعه ای200  صفحه ای تدوین و چاپ شده است.

دبیر مجمع شتایشگران اهل بیت علیهم السلام با بیان اینکه اکثر کسانی که در محرم، مداحی می کنند، خوانندگانِ قافله‌ای هستند، یادآوری کرد: مخاطبان این مداحان، غالبا اهل نصیحت و پند نیستند؛ بنابراین حیف است از شور حسینی برای بیان آموزه های دینی استفاده نشود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاهایی برای ترویج این سبک مداحی و این اشعار در سطح تهران، افزود: طی این کارگاه ها به مداحان آموزش می دهیم چگونه این مطالب را در انتهای نوحه‌های خود اضافه کنند تا ضمن ایجاد شور و احساسات، اهداف نهضت اباعبدالله علیه السلام برای مردم بیان شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین